Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus B63S - 700 6x6

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Brabus på IAA Frankfurt 2013

Overveldende Brabus

Å fortelle om Brabus blir å fortelle om eksesser. Og dagens mest overdrevne modell må være deres 700-hesters seks-hjuling.

Publisert Sist oppdatert

Verdenspremierer på løpende bånd fra Brabus i år også. Hør på starten på den lange listen:

Brabus 850 6.0 Biturbo «iBusiness». Allerede nå har de tatt for seg den nye S-klassen, hentet ut 850 hester og stoppet den på 350 km/t, og samtidig gitt den et lounge-interiør med et utrolig multimedia-utstyr.

Neste: Brabus 850 Shooting Brake 6.0 Biturbo 4Matic. Denne er basert på CLS’en i AMG-utgave. Nok en gang 850 hester, 3,1 til 100 og verdens sterkeste registrerbare firehjulsdriver.

Så kommer: En E-Klasse som de har skohornet en 850-hesters V12 motor nedi. Her snakker vi igjen 350 pluss.

Mangfold
Og enda er det mange andre før vi kommer til dagens verste. Men la oss nøye oss med å skumme fløten: Brabus morer seg med de små også. De har for eksempel ført tryllestaven sin over en CLA, stort sett styling. Og de har en rekke spenstige Smart-utgaver i eget navn.

Her er forresten også et av mysteriene. Brabus er et av de få trimmingsfirmaene som også er så mye på parti med Mercedes-Benz at de får lov til å beholde stjernen i front. Ikke alle, riktignok – noen får Brabus-logoen i panna, men mange ser helt ut som Mercedeser, og i Smarts egen salgskatalog, står det faktisk også en Brabus-utgave.

Dessuten har de sin egen Smart-utgave. Ultimate 120 heter den, og – ja – det stemmer. 120 hk og 170 km/t.

Dette høres kanskje ut som den ultimate by-cabrioleten? Heldigvis har de også endret girkassa – de påstår i hvert fall at det er enklere å skifte gir her, eller bruke den i Automatmodus, enn det er på standardutgaven.

Men så var det dagens utropstegn da.

Brabus B63S - 700 6x6 heter den. Og det ante deg vel, vi snakker 700 hester og drift på alle seks hjulene.

Men vi snakker også et par trinn opp før du er på plass i en ganske praktfull rødt skinn-trukket hytte (eller ser den egentlig ut som en litt luguber bar i Hamburgs litt mer tvilsomme distrikter?), vi snakker nesten fire tonn og vi snakker 7,4 til hundre.

Mektig
Kanskje ikke så fort syns du? Jeg gjentar. Truckvekt og truckdimensjoner. Svær boggi bak. Og syv sekunder til 100! Imponerende syns i hvert fall jeg. Betryggende, også, at toppfarten stopper elektronisk på 160 km/t.

Dette er ikke første gang Brabus behandler den legendariske G-Klassen heller, men det er første gang de gjør det på en så over-the-top måte. Og da tenker jeg ikke bare på 32-tommers hjul og en formidabel høyde. Jeg må ha stige for å rekke opp til taket.

Motorkittet er hyllevare, og inneholder blant annet to ganske store turboer, som man legger på 5,5-liters V-åtteren. Det betyr ikke bare potens, det betyr også Brabus’ egen garanti på tre år eller 100.000 km.

Ganske betryggende – for de fleste av oss høres noen av disse spesifikasjonene ekstreme ut.

List deg hjem
Jeg liker også at det er ventiler i eksosanlegget som gir deg mulighet for forskjellig musikk. Den ene heter Sport – og låter sikkert slik. Den andre heter «Coming Home»! Da skjønner vi hva DET dreier seg om.

Som du ser på bildene er det ganske mange karosseri-modifikasjoner her også. Frontspoiler, for eksempel, og mange karbonfiber-elementer. Enten ren styling eller av praktisk karakter – som for å få bedre plass til de brede hjulene.

Brabus bruker også denne bilen til å vise at de er svært gode på overflater. Enten vi snakker om lakk eller materialer.

Men dersom du tror at dette var toppen av maktdemonstrasjon fra spesialskredderne, kan jeg love at vi er ikke halvveis en gang. Så her gjelder det å følge med.

Powered by Labrador CMS