-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Design og muskler
Lexus bruker Detroit-utstillingen neste uke til å avduke RC Coupé i F-versjon. Muskelbilen får en design som står i stil med ytelsene.
Vi møtte den nye RC coupéen på bilutstillingen i Tokyo sist høst. Der sto den utstilt som RC 350 med 3,5-liters bensinmotor og som RC 300 h med hybrid drivlinje.
Men i Detroit demonstrerer Lexus at de også har planer om å lage en muskelbil basert på nye RC. Under panseret i RC F sitter nemlig en femliters V8 med over 450 hestekrefter.
Gjennomtenkt
Ifølge Lexus er dette deres kraftigste V8 noensinne, og for å utnytte kreftene maksimalt, har de tatt grep for å perfeksjonere aerodynamikk og kjøreegenskaper.
Og selvsagt skal man friste potensielle kunder med et lekkert utseende som er krydret med detaljer i karbon, bredere hjul, store luftinntak og elegante felger med brede dekk.
Spindelvevgrillen, som har blitt et kjennemerke for Lexus de senere årene, er selvsagt på plass. Fronten har store luftinntak, og det sitter et scoop på panseret. Bak forskjermene er det ventiler som slipper ut varme fra motor og bremser.
Aktiv spoiler
På bagasjeromslokket sitter en aktiv hekkspoiler som løfter seg i hastigheter over 80 km/t og forsvinner igjen ved 40 km/t.
Interiøret er unikt i RC F. Her finner vi gode seter, ratt og pedaler i sportslig utførelse. Instrumentpanelet er dominert av det sentrale instrumentet som er digitalt og sjalter mellom ulike visninger etter hvilket av de fire kjøremodiene som er valgt.
Lexus RC F med den kraftige V8-motoren blir nok et eksklusivt syn på norske veier, men hybrid-utgaven kan bli interessant.
SE FLERE DETALJER PÅ VIDEO: