-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kompakte kruttønner
Audi lanserer heftige utgaver av sin småbil, A1. S1 og S1 Sportback varter opp med hele 231 hestekrefter, og quattro sørger for at kreftene overføres effektivt til veien.
Nye Audi S1 og S1 Sportback byr på sportslige opplevelser og maksimalt grep i småbilklassen. De kompakte sportsbilene får sin premiere på Genève-utstillingen neste måned.
Under panseret sitter en firesylindret 2.0 TFSI bensinmotor på 231 hestekrefter med maks dreiemoment på 370 Newtonmeter.
Spurtrask
S1 quattro gjør null til hundre på 5,8 sekunder, mens S1 Sportback trenger en tidel mer. Begge har en potensiell toppfart på 250 km/t.
Quattro firehjulsdrift, med en elektronisk differensial på bakakselen, sørger for både dynamikk og maksimalt grep i enhver situasjon.
LES: Vår prøvekjøring av eksklusiv A1 quattro
Oppsettet på understellet er sportslig, og både fjæringen og den elektromekaniske styringen kan stilles inn i flere modus gjennom Audi drive select.
Bakakselen har også fått et nytt oppheng som skiller den fra sine søsken i A1-familien.
Kreftene fordeles gjennom en 6-trinns manuell girkasse, og bilene har et oppgitt snittforbruk på henholdsvis 0,70 l/mil og 0,71 l/mil. Det tilsvarer et C02-utlsipp på 162 g/km og 166 g/km.
Kule detaljer
Designmessig skiller nye Audi S1 og S1 Sportback seg fra A1-familien med blant annet nye frontlykter med ny LED-signatur, en kraftfull frontspoiler med særegne detaljer og bredere sidekanaler.
Bakfra domineres den av de fire enderørene som er integrert i diffusoren. Baklyktene har naturlig nok også fått ny design.
De store bremseskivene foran (310 mm) omkranses av aluminiumfelger på 17". 18-tommere og røde bremsecalipere med S1-logo kan om ønskelig også leveres.
Som tilvalg kan modellene også leveres med quattro stylingpakke, som blant annet inneholder en kraftig takspoiler og andre særegne elementer.
Sporty interiør
Interiøret i de to kompakte modellene preges av detaljer i mørke farger og aluminium. Som et alternativ til de standard sportssetene, kan det også leveres S sportsseter med integrert hodestøtte.
På utstyrslisten står også en quattro stylingpakke for interiøret, da blir flere av overflatene og detaljene i interiøret lakkert i slående kontrastfarger.
Nye Audi S1 / S1 Sportback lanseres i Norge i mai. Prisene er ikke klare, men importøren estimerer en startpris på rett rundt kr. 500.000.
PS! S1 er ingen ny betegnelse for Audi - de av oss med noen år på nakken husker den legendariske rallybilen som blant annet ble kjørt av Walter Röhrl. Her er den i aksjon i 1000 Sjøers Rally i FInland: