-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Gateracer fra Honda
Honda gir oss en klar pekepinn på hva vi har i vente når en ny Civic R skal lanseres i 2015. Den blir utvilsomt en av de tøffeste gutta i klassen.
Vi har fått noen smakebiter av Civic Type T den senere tiden. Sist høst fikk vi servert både video og bilder av en lett kamuflert bil som herjet på Nordsløyfa, og for å holde oss våkne kom en ny illustrasjon for noen uker siden.
Bilen som i dag vises i Genève er ikke det endelige produktet, men Civic Type R Concept gir klare signaler om hva vi har i vente når den settes i produksjon som 2015-modell.
LES OGSÅ: Heftig fra Honda
Gateracer
Designteamet betegner den som en «racerbil for gata», i stedet for en trimmet utgave av gatebilen. Og det vil ikke overraske oss, også forrige generasjon Civic R hadde sine sterkeste sider på bane, noe som gjort den mindre egnet for lange turer.
De aerodynamiske detaljene er ikke bare pynt – de er der for å redusere luftmotstand, sørge for viktig kjøling av motor og bremser og for å skape mest mulig marktrykk i høye hastigheter.
«Laksetrapp»
En av de mest markante detaljene er den doble hekkspoileren med integrerte LED-lys. Utformingen av denne er ifølge Honda et direkte resultat av deres testing på Nürburgring. Den blir nok en hit i rånermiljøer.
Konseptbilen er designet og modellert ved Hondas R&D Centre i Swindon, England, i tett samarbeid med kollegene som skal stå for produksjon av den endelige bilen. Det lover godt.
Foreløpig er Honda tilbakeholdende med hensyn til tekniske data, men de røper at Civic R får en nyutviklet 2-liters VTEC turbomotor med minst 280 hestekrefter. Og selvsagt klarer den utslippskravene i Euro 6.
Målet er at nye Civic R skal bli den raskeste forhjulsdrevne bil rundt Nordsløyfa. Vi skal følge med videre.