-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
McLaren MP4-litt-mer
Enten det var et gap mellom MP4-12C og P1 eller ikke; McLaren har klart å fylle det. Her er 650S, i både coupé og kabriolet.
Utseendemessig ser den mest ut som en ansiktsløftet MP4-12C, med en P1-inspirert front. Frontlyktene tar inn McLaren-logoen, mens bakenden har fått en todelt løsning med mer bruk av karbonfiber.
Innvendig er det også mye det samme som 12C, også her med rik bruk av naken karbonfiber.
Forskjellene de to bilene imellom skal hovedsakelig ligge i kjøreegenskaper. Selv om motoren er den samme som i 12C (M838T) – en 3,8-liters twin-turbo V8 – har McLaren skremt 650 hester ut av den. 12C har 625 …
Ytelsesøkningen har kommet som et resultat av nye stempler, nye eksosventiler og andre småjusteringer.
Sjekk flere bilder og video av coupé-utgaven her.
Vind i håret
Den nye fronten bidrar også til økt marktrykk, og dermed forbedrede kjøreegenskaper, lover McLaren. Nye demperinnstillinger skal gjøre 650S mer baneriktig enn 12C.
650S har en oppgitt 0-100-tid på 3 sekunder blank både for coupé og kabriolet. Forbi norske fartsgrenser rekker 650S 200 på 8,4 sekunder (8,6 i cabriolet-utgaven) og en toppfart på 333 kilometer i timen (329 for kabrioleten).
Karbonbremser som standard gjør at man stopper raskt også.
McLaren skryter av en kabrioletutgave som nesten ikke veier mer enn coupeen. Taket felles ned i løpet av 17 sekunder, og kjøreopplevelsen er minst like god som i bilen med fastmontert tak. Like karosseristiv skal den også være, takket være karbonskjelettet som utgjør bilens grunnstamme.
Noen pris er ikke offentliggjort, men må du spørre har du kanskje ikke råd?