Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge
Foto: Jon Winding-Sørensen
Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Infiniti Q50 2.0 T

Inifiniti nærmere Eau Rouge

I Detroit viste Infiniti sin spenstige Eau Rouge Concept. Den var i Genève også, og virker stadig mer realistisk.

Publisert Sist oppdatert

- Vi fikk så positiv respons i Detroit, at vi bestemte oss for å bygge en motor for bruk i Q50 Eau Rouge, slik at den kan både ses og høres i Genève, sa Johan de Nyschen, toppsjefen for Infiniti da han presenterte bilen i Genève.

- En bil med et så heftig utseende fortjener en drivlinje som står i stil, så vi har installert en twinturboladet V6 i kombinasjon med en 7-trinns automatkasse. Kreftene fordeles 50:50 mellom akslene.

Motoren har et slagvolum på 3799 ccm, yter 568 hestekrefter og har et dreiemoment på 600 Newtonmeter. Den skal gjøre null til hundre på rundt fire sekunder og ha en toppfart på 290 km/t.

Nå gir Infiniti oss den vanlige leksa om at det ikke er tatt stilling til om bilen skal realiseres, men de viser i alle fall at de tenker i slike baner.

Foreløpig har Infinitis innsats i Europa vært svært lite synlig, noe som blant annet skyldes at motorene de har er tilpasset amerikansk smak.

I Genève kunne de imidlertid fortelle at en 2,0-liters turbomotor var klar for Q50. Den har 214 hk og 320 Nm og skal drive bakhjulene gjennom en 7-trinns automatkasse. Motoren kommer til Kina i vår og til Europa i løpet av høsten.

Vi vil nok også få dieselalternativer på programmet når Infiniti satser hardere på Europa, med en ny, britiskprodusert modell basert på Q30 Concept.

Powered by Labrador CMS