-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mini oppdateres
Etter lanseringen av ny Mini med både tre og fem dører, er turen nå kommet til de større familiemedlemmene.
Mini Countryman får et ansiktsløft fire år etter lanseringen, og da gir man tilsvarende behandling til den nært beslektede Paceman.
Det innebærer en del kosmetiske endringer i eksteriør og interiør, som nye lakkfarger og fargekombinasjoner, nye felger og nytt utstyr man kan krysse av for i en rikholdig liste.
LES OM: Ny 5-dørs Mini
Motorene er oppdatert slik at de innfrir utslippskravene i Euro 6 – noe alle produsenter må gjennomføre innen året siden de skjerpede kravene innføres i oktober.
Countryman og Paceman leveres med forhjulsdrift og 6-trinns manuell girkasse som standard, men de fleste varianter kan bestilles med 6-trinns automatkasse og / eller All4 firehjulsdrift.
LES: Våre førsteinntrykk av ny Mini
Toppmodellen Mini John Cooper Works Countryman har firehjulsdrift som standard og en 1,6-liters turbomotor som yter 218 hestekrefter og et dreiemoment på 300 Newtonmeter i området 2100-4500 omdreininger. Den gjør 0-100km/t på 6,9 sekunder og har en toppfart på 228 km/t.
De fleste vil nok være godt fornøyd med en Cooper S Countryman som har en tilsvarende motor, men hvor effekten er 190 hk. Maks dreiemoment er 260 Newtonmeter, og det gir 0-100 km/t på 7,5 sekunder og toppfart på 218 km/t.
Ytterligere to bensinvarianter tilbys, Cooper Countryman med 122 hk / 160 Nm og Mini One med 98 hk / 153 Nm.
De som foretrekker diesel har tre valgmuligheter – Mini Cooper SD, Cooper D eller One D. Toppmodellen har 2,0-liters motor med 143 hk og et dreiemoment på 305 Newtonmeter.
Så går det via Cooper D med 112 hk / 270 Nm ned til One D med 90 hk / 215 Nm.
De nye 3-/4-sylindrede motorene som etter hvert innfases i nye BMW- og Mini-modeller, finner ikke veien til Countryman og Paceman i denne runden, trolig skjer det første ved neste generasjonsskifte.
Ifølge OFV har Countryman vært den mest populære Mini-modellen i Norge de siste årene, og den sto i fjor for halve Mini-salget her. Paceman har derimot en beskjeden plass på statistikken – kun 36 slike ble registrert i fjor.