-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Praktverk fra M-Klubben
Egentlig har ikke en klubb-bok noen plass i disse spaltene. For dere den angår har sikkert allerede fått den, og dere andre har små sjanser til å få den.
Det er ikke lenge siden vi fikk stive permer rundt noen glimrende historier fra Norsk Veteran Motorsykkel Club (hvorfor Club?).
Og nå slår Ford M Klubben (bravo) til med en 150-siders bok for å feire sin 30-års dag. Først og fremst med hele historien - fra noen kompiser borte i Hardanger ble enige om at dette var såpass bra biler at de fortjente litt ekstra oppmerksomhet.
Derfra har det hele vokst til å bli en av de virkelig aktive en-modell-klubbene i Norge. 600 medlemmer holder liv i ikke bare tyske Forder fra tidlig 50-tall til opp i 70-årene, men de holder åpenbart også liv i godt vennskap, gode forbindelser og gode historier.
Selvfølgelig kunne man rettferdiggjort alle disse sidene med bare å vise fargebilder fra treff og av medlemmenes biler, men redaksjonen har ikke tatt noen snarveier.
Mangfold
Her er det skikkelig historikk om alle modellene, bilder av fabrikkens prototyper, gode historier fra den norske importøren og mange av hans forhandlere, og selvfølgelig historier om «slik fant jeg den».
Og vi får ta del i periferien av modellene, OSI (med Ghia-gener) -utgavene fra Torino, eller cabrioletene fra Karl Deutsch – som det også finnes noen av i Norge.
Glimrende presentasjon av en pasjon disse 600 er sammen om. Og vanligvis er jeg ganske tolerant overfor hjelpeløst språk i medlemspublikasjoner – jeg har alltid sagt at dilla er viktigere enn diksjon. Det gjelder skriftlig også.
Velskrevet
Men her behøver jeg ikke ta på meg den hatten heller, det hele er seriøst og proft og nesten nok til at jeg begynner å lete etter en hvit 17M HT P7b med svart vinyltak.
Det eneste jeg savner er tester og omtaler fra datidens motorblader eller aviser. Som den vår egen Ryhl i sin tid skrev i Motorliv om en 20 M RS. Som slett ikke var verken Rally eller Racing, men rask nok til at Finn deretter konsekvent omtalte henne som Raske Sarah.
To meter fra der jeg sitter er det blant annet komplette sett med Bil og med Motorliv – så dette er en beskjed til alle som er i gang med tilsvarende fantastiske prosjekter: alle er hjertelig velkommen til å bla her hos oss.
Sjekk ut klubbens hjemmeside: http://www.fordmklubb.com/