-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gedigen luksus
Det fins en kresen kundeskare som er villig til å betale nær sagt hva som helst for eksklusive biler. Bentley vil friste med verdens mest luksuriøse SUV.
Da Bentley presenterte konseptbilen EXP 9 F på Genève-utstillingen i 2012, rynket de fleste på nesen. Vel var den tro mot merkets egenartede design, men de typiske Bentley-trekkene ble rett og slett banale på en så stor bil.
Siden har Bentley tonet ned spesielt fronten, og det har hjulpet til å gjøre det hele mer spiselig, selv om dimensjonene fortsatt er på nivå med de konseptbilen hadde.
Bentayga
Vi vet nå at bilen skal hete Bentayga, og vi vet at den kommer på markedet i 2016. Trolig får vi se den i produksjonsdrakt i løpet av høsten.
Automotive News Europe intervjuet Bentley-sjef Wolfgang Dürheimer i Genève sist uke, og han fortalte at Bentayga skal hjelpe dem mot målet på 20.000 biler i 2020, opp fra 11.020 i 2014.
Det vil i så fall gi dem en solid markedsandel i det mest luksuriøse segmentet – Dürheimer anslår at markedet for bilen med en prislapp på over 100.000 euro er 50.000 enheter i året.
Han forteller at Bentley er raskest voksende i dette segmentet, og at ingen andre selger så mange biler med en prislapp på over 150.000 euro.
Kunder i kø
Og interessen for en eksklusiv SUV er stor – ifølge Dürheimer har mer enn 4000 potensielle kunder meldt sin interesse for Bentayga.
Det er fortsatt sparsomt med tekniske detaljer om bilen, men Bentley har indikert en toppfart på over 200 miles (320 km/t) og egenskaper som er like gode i terreng som på landevei.
Bentayga blir første Bentley med dieselmotor, trolig en variant av 4,2-liters V8-en som sitter i Audi A8. Den vil også tilbys med Bentleys moderne V8 bensinmotor, og den blir første Bentley med hybrid drivlinje.
Bentley er først ut av de mest luksuriøse produsentene med en SUV, men både Rolls-Royce, Maserati og Lamborghini har avslørt at de er i ferd med å utvikle produkter i den samme nisjen.