-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Supertrio samles
Nå skal Shell også bli med på å utvikle Gordon Murrays bybilkonsept. Dermed er vi tilbake til McLaren-Honda / Ayrton Senna / Alain Prost-perioden.
Jeg har vært spent på Gordon Murrays oppskrift på både smart bybil og hvordan man produserer en smart bybil på en smart måte, siden han begynte å snakke om den.
Det er vel fire år siden jeg fikk den første korte prøveturen med den, og etter det har Yamaha sagt at de er tilbake til bilbygging, nettopp med deler av Murrays oppskrift.
Og nå kaster Shell seg på igjen. De var med i Berlin da jeg prøvde bilen der, og nå forteller de at de har teamet opp med Gordon Murray og Osamu Goto for å utvikle en ultrakompakt, ultra-effektiv bybil, som skal bruke en ultrasmart forbrenningsmotor.
Og, la det ikke være noen tvil om det: Gordon Murray er noe av det beste som har kommet ut av bil, noensinne. Det han gjør tror jeg på – og det inkluderer det stadig skiftende utvalget av rock’n roll plater på jukeboksene han har på kontoret.
Men Shell, Goto og Murray har altså vært sammen før. Siste gang i 1988 – det året Gerhard Berger vant med Ferrari F1. Ett eneste Grand Prix løp ble hans. Resten av sesongen tilhørte Prost og Senna i Murrays McLaren med Gotos Honda Motor som nød godt av trylleformlene til Shell.
Etter det har Shell fortsatt med sitt, mens Murray og Goto har gått hver sine veier – de siste årene inn i konsulentvirksomhet – som det heter.
Under Shell-paraplyen skal dette spennende opplegget hete «Prosjekt M». Det skal teases med stadig større intensitet på sommerens Eco Maraton, som arrangeres over omtrent hele verden nå, og det hele skal kulminere med presentasjonen av en virkelig bil i november i år.
Og om en stund kan du følge deler av fremdriften på www.shell.com/Projectm når siden en gang kommer opp.