Oppnåelig drømme-cab

Nye Ford Mustang kabriolet viser at sylindervolum ikke er alt – også på regntung asfalt.

Publisert Sist oppdatert

Dette er helt nye Ford Mustang – som endelig kommer til å bli solgt i Norge! Bilen er en helt ny modell kontra forrige generasjon, og er endelig moderne nok til å kjempe i den moderne tidsalder.

Motor og drivverkLes også: her er Mustang-priseneJeg kunne aldri i verden tenkt meg 2,3-literen med automatkasse – i hvert fall ikke når den manuelle er så god som den er.Hvordan er den å kjøre?Det skal ikke så mye til før den begynner å logre med halen på skikkelig vått underlag, men heldigvis er både chassis og styring kommunikativ nok til at man kjenner det tidlig. Dette er ingen Porsche 911 – på godt og vondt.Les også: Fiskers Mustang: Unlike!Konkurrenter:Hvem passer den for?Dette liker vi:Selv om bilen isolert sett koster mye (startpris 780.000 kroner for Mustang Convertible), er det fortsatt lov å si at bilen gir mye for pengene. Størrelsen, kjøreegenskapene og ytelsene er vanskelig – om ikke umulig – å slå for den slumpen penger.Dette liker vi ikke:MondeoS-MaxKonklusjon:Ford Focus RSFAKTA Ford Mustang Convertible 2,3 EcoBoost

Motor:

4-syl. turbobensinmotor, 2300 ccm.

Effekt:

233 kW/317 hk v/ 3000 o/min.

Dreiemoment:

432 Nm v/ 3000 o/min.

Mål LxBxH:

478x192x139 cm

Akselavstand:

272 cm

Egenvekt:

1715 kg

Bagasjerom:

332 liter (VDA)

Aks. 0-100 km/t:

5,8 sek.

Toppfart:

233 km/t

Snittforbruk:

0,82 l/mil

CO2:

184 g/km

Pris fra:

Kr. 780.000

Powered by Labrador CMS