-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi Q7 yngler
Så langt har Q7 vært kongen av Audis SUV-familie. Men snart utvides familien med enda grommere modeller, enten du ønsker maks sport eller luksus.
Foreløpig leveres nye Audi Q7 med to alternative motorer – en treliters TDI med 272 hester og en treliters TFSI med 333 hk.
Sjekk priser og data for Audi Q7
Men heftigere saker er på gang – noe som avsløres av disse spionbildene av en nesten avkledd bil.
Trolig er bilen en SQ7 – i så fall vil det være første gang Audi lager en slik variant av sin toppmodell på SUV-fronten.
Flasher muskler
Den skiller seg ut med fire fete eksosrør og kraftige keramiske bremser som er godt synlige gjennom de sorte spesialfelgene.
Vi ser også det som kan være intercoolere bak luftinntakene, noe som kan antyde at motoren er en turbodiesel med elektrisk kompressor – et prinsipp vi vet Audi har klart for produksjon.
Mest trolig er motoren en opp-pimpet utgave av den vi allerede har kjørt i konseptbilen Audi RS5 TDI. Alternativt en twin turbo 4,0-liters V8 bensinmotor som vi kjenner fra andre S- og RS-modeller og fra Bentley.
Uansett diesel eller bensin kan vi regne med at den heftigste Q7-versjonen får mellom 500 og 600 hestekrefter.
Luksus-topp
Men Audi har også en mer luksuriøs SUV på gang, og den vil logisk nok få betegnelsen Q8. Den er designet med tanke på de aller mest kresne blant kundekretsen og har størst potensial for å lykkes i markeder som Kina, Midtøsten, Russland og USA.
Når det gjelder ytelser og teknologi vil Q8 bli på nivå med flaggskipet A8 og tilby alt hva hjertet kan begjære av sikkerhet og komfort. I tillegg vil den ha terrengegenskaper i det absolutte toppskiktet med justerbar luftfjæring.
Egen identitet
Også designmessig vil Q8 skille seg ut fra Q7 med en mer aggressiv front og en kupé-aktig takbue med glass som skrår nedover mot hekken. Den vil tilbys med alternative seteløsninger, sannsynligvis alt fra fire separate seter til familieløsning med syv seter.
Trolig blir Q8 en brobygger mellom Q7 og Bentley Bentayga som skal bygges samme plattform. Plattformen skal også deles med neste generasjon Cayenne og VW Touareg.
Vi får neppe se Q8 i ferdig form før om et par år, men våre illustratører har allerede dannet seg et godt bilde av hvordan den vil se ut.