-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Legenden er tilbake
Alfa Romeo har i kveld lansert sitt nye flagg, Giulia. Den vil garantert få alfisti-hjerter til å slå fortere.
Som vi fortalte mandag fant lanseringen av Giulia sted i anledning markeringen av Alfas 105-årsjubileum og nyåpningen av merkets museum i Milano. Museet åpner for publikum 30. juni.
Ny vår
I fjor vår lovet Sergio Marchionne, Fiat-sjefen, at det skulle investeres tungt for å få Alfa Romeo tilbake til gamle høyder. I kveld har vi fått det første beviset på at han mener alvor. Det markeres også ved en oppfrisking av den klassiske Alfa-logoen.
Tyske og britiske premium-produsenter bør se opp for faren fra Italia. Nye Giulia går rett i strupen på Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C-Klasse og Jaguar XE.
Alfa lover 50:50 vektbalanse (et av BMWs klassiske varemerker). I tillegg lover de responsiv akselerasjon, kjappe skift og effektive bremser. Bilen har bakhjulsdrift som standard, men kommer også med drift på alle fire.
Mekaniske komponenter er plassert mellom akslene. Dermed får Giulia korte overheng i begge ender og et langt panser som understreker bilens sportslige ambisjoner.
Ferrari-inspirert
Quadrifoglio-utgaven får en sekssylindret Ferrari-inspirert motor med 510 hester (Hallo M4!), eksklusivt chassis og markedets mest direkte styring. Den skal ta deg til hundre i løpet av 3,9 sekunder.
Bilen har en kombinasjon av lette materialer, som karbonfiber, aluminium, kompositter og plast for å oppnå optimalt vekt-kraft-forhold – under 3 kg masse per hestekraft.
Alfa sier foreløpig ikke noe mer om motorer, men de kan plukke fra en velassortert komponenthylle i FCA-gruppen som blant annet inkluderer Maserati.
Giulia utstyres med en «DNA-bryter» som lar føreren velge mellom fire kjøremodi, Dynamic, Natural, Advanced Efficient og Racing (på toppmodellene).
Egen organisasjon
Ifølge vår søsterpublikasjon BilNytt er det i kveld også blitt kjent at Fiat Chrysler Automobiles (FCA) etablerer et eget datterselskap i Norge fra 2016.
Dermed blir det forhåpentligvis mer trykk på bilmerkene som har hatt en rekke forskjellige importører opp gjennom årene – i dag er de representert av RSA som også importerer Suzuki og Isuzu i tillegg til de italienske og amerikanske merkene.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kan bestilles fra fjerde kvartal 2015. Prislappen starter på cirka 79.000 euro i Italia.