-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fiat fornyer 500
Fiat benyttet USAs nasjonaldag til å presentere en "ny" 500. Dagen er ikke tilfeldig valgt.
Det var nemlig 4. juli 1957 den originale Fiat 500 debuterte – småbilen som ble et ikon med over 3,8 millioner eksemplarer solgt. Femti år senere debuterte den moderne 500, og nå er altså turen kommet til «New 500».
Å kalle den ny er nok å overdrive, for målene er identiske med den eksisterende modellen og selv en kjenner må nok bruke lupe for å se forskjellen mellom New 500 og den eksisterende modellen.
Men Fiat sier deres egen Centro Stile har stått for oppfrisking av så vel eksteriør som interiør for å gjøre den italienske småbilen enda mer attraktiv. Mer teknologi og nye motorer står også på menyen.
Hull i taket
Bilen skal fortsatt leveres i to utgaver, den vanlige samt cabrio-utgaven - som ikke er en cab i ordets rette forstand, men en bil med stofftak som kan rulles av. Utstyrsnivåene heter Pop, Popstar og Lounge.
På bensinfronten kan man velge mellom 0,9-liters Twin Air motorer med henholdsvis 85 og 105 hk, samt en 1,2-liter med 69 hk. En tilsvarende motor leveres også i en LPG-versjon som drikker naturgass.
Videre kommer to dieselvarianter – 1,3 Multijet med 95 hk samt en 1,2-liter med 69 hk.
Fiat forteller at New 500 har mer enn 1800 innovative detaljer og at den byr på større muligheter for individualisering enn noen gang.
Siden FCA skal etablere sin egen organisasjon i Norge og resten av Norden fra neste år, får vi neppe se New 500 i Norge på denne siden av årsskiftet.