-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volvos AMG
I lang tid har Volvo kjempet for å bli oppfattet som "premium". Nå ønsker de også å bli oppfattet som "sportslig". Derfor har de kjøpt Polestar.
De av dere som kjenner Polestar tenker vel først og fremst Tommy Rustad. I fem år jobbet de og han sammen – fire SM-titler opplevde de. Og Tommy fikk også med seg 10 seire, en førertittel og tre for team og merke.
Litt trist, selvfølgelig, å skilles etter 2012-sesongen, men mange gode minner.
Nå skal du imidlertid få merke mer til Polestar. Dette trimmingsfirmaet som Volvo har jobbet tett med siden 1996, leverer både ettermarkeds-utstyr, og bygger komplette Polestar-modeller av kjente Volvoer.
Jeg lurer forresten på om det var helt tilfeldig at avtalen ble skrevet nå. Tre dager tidligere tok nemlig Prins Carl Philip en sensasjonell første STCC-seier i en kontroversiell andre runde på Falkenberg for Polestar. Volvo er jo ikke helt kongehus-avers, kan man vel si.
Sporty
Aktuelle Polestarutgave nå er S60 og V60 med en T6 motor på 350 hester og 4,9 til 100. Den gjør det bra i svinger og ved stans også, for chassiset er også omfattende modifisert.
I år regner Volvo med å selge rundt 750 slike biler, om ikke altfor lenge skal de opp i 1500. Og av dem vil vi nok kunne finne noen ganske avanserte. For begge partene er enige om å utvikle Volvos twin-motor elektrifiseringsprogram når nye muskelbiler skal utvikles.
Det er ikke fortalt noe om beløp i forbindelse med overtakelsen. Men det er altså Polestar Performance AB og varemerket Polestar som Volvo har kjøpt. Selve racing-teamet fortsetter som før, men må få nytt navn.
Om de skal flytte tettere mot Volvo vet vi heller ikke, i dag ligger de på andre siden av elven, i Västra Frölunda.
Men vi kan trygt regne med at Volvo kommer til å bruke dette navnet nå. Også her hjemme, håper vi, hvor Polestar overhodet ikke har hatt noe nærvær i Volvo-sammenheng. Vi finnes ikke en gang på deres hjemmeside!