-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi spisser SQ5
Audi lanserer SQ5 TDI Plus. Pluss-tegnet står for mer effekt og kulere design.
Audi SQ5 TDI Plus lanseres i Tyskland i oktober og kommer til Norge i løpet av høsten.
Den vanlige Audi SQ5 TDI har en treliters TDI-motor med 313 hestekrefter og et dreiemoment på 650 Newtonmeter.
I Plus-versjonen har man hentet ut 340 hester (+ 27) og 700 Newtonmeter (+ 50) ved å øke ladetrykket. Dermed barberes aks-tiden (0-100) med et tidel, til 5,1 sekund.
Snittforbruk og CO2-utslipp er identisk for de to – med 0,66 l/mil og 174 g/km.
Sportsdiff
Som i alle S-modeller leveres kreftene til alle fire hjørner via et avansert Quattro-system. Men for første gang i Q5-familien er det montert en sportsdifferensial på bakakselen for å fordele kreftene optimalt mellom hjulene.
Apropos hjul – SUV-en har 21-tommers felger med dekk i dimensjon 255/40 R21. Felgene er lakkert i sort høyglans, og samme finish er benyttet på speilhus, dørhåndtak, takspoiler og diffuser.
Baksetene kan reguleres i lengderetningen for å gi fleksibilitet for maks baksetekomfort eller et størst mulig bagasjerom.
Dører og armlener er trukket i skinn, og setene i nappaskinn med diamantmønster i sølvtråd.
Papegøye-inspirert
På toppen av dette tilbyr Quattro GmbH en pakke med betegnelse «Audi exclusive selection macaw blue» i et opplag begrenset til 100 eksemplarer.
Disse er lakkert i macaw (ara papegøye) blå perleeffekt og setene er i sort nappa med blå kontrastsømmer som matcher lakkfargen.
Denne pakken fordyrer spesialutgaven med 12.000 euro i Tyskland, der SQ5 TDI Plus har en prislapp på €67.700.
- Jeg kan bekrefte at vi vil ta inn denne modellen til Norge, og at det kommer Plus-utgaver av flere Audi-modeller i tiden fremover, sier informasjonssjef Marius Tegneby hos Harald A. Møller. Foreløpig er ikke de norske prisene klare for SQ5 TDI Plus.
Her finner du priser og data for en ordinær Audi SQ5 TDI