-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny USA-Passat
Volkswagen USA avduket i går en oppdatert Passat. Det var neppe bilen som interesserte de fremmøtte mest.
Etter avsløringen om manipulering av utslipp i helgen, var det virkelig tøft gjort av Volkswagen å kjøre denne lanseringen som planlagt.
Riktig nok var ikke verken den nye merkesjefen, Herbert Diess, eller sjefen for forskning og utvikling, Heinz-Jakob Neusser til stede ved seansen, selv om de sto på den opprinnelige listen. De hadde vel andre saker å ta fatt i.
Men bilen var det god anledning til å bli nærmere kjent med. Selv om navnet er det samme, er den amerikanske Passat en helt annen bil enn den som selges i Europa. Selvsagt større.
Den er designet for amerikanske smak, og den bygges ved Volkswagens anlegg i Chattanooga, Tennessee.
Facelift
Selv om Volkswagen USA omtaler 2016-modellen som ny, dreier det seg om en lettere facelift på bilen som hadde sin debut på Detroit-utstillingen i 2011.
Litt ny kosmetikk, nye farger og stoffer, nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten. Og for første gang i USA kan den leveres i en sportslig R-Line innpakning.
Mens vi i Europa kan velge og vrake i drivlinjer, selges den amerikanske Passaten med tre alternativer – en 1,8-liters TSI turbo bensinmotor, en 2,0-liter TDI (som nok blir satt på vent inntil videre) og en 3,6-liters VR6 – sistnevnte med 280 hk, og alle med DSG automatgir som standard.
Rimeligste Passet i USA koster 22.440 dollar mens innstegsprisen i Norge er kr 340.600.
Sjekk data og norske priser på Passat
Her kan du lese om vår favoritt blant Passat-modellene