-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tokyo sprer glede igjen
Etter noen år i den gørre gråsonen later det til at årets Tokyo-utstilling kommer til å presentere noen skikkelige muntre avvikere. Som denne fra Suzuki.
Flere av de teaserbildene vi har fått i det siste kan tyde på at boksen er tilbake igjen i Japan. Kalte vi det ikke Postman Pat for 20 år siden eller noe sånt?
Bortsett fra en og annen Daihatsu tok vel aldri den designretningen helt av, kan man si. Og det er vel ikke sikkert den gjør det nå heller, men Suzuki gjør hva de kan for å overbevise oss.
De har, syns jeg, til og med rappa noen trekk fra Volkswagens døde-og-begravde 2011 Bulli konsept – så kanskje grunnlaget for denne ble lagt før Suzuki og Volkswagen bråavsluttet sitt krysseierskap tidligere i høst?
Lounge
Air Triser kaller de denne – burde jeg vite hva Triser betyr? Det er imidlertid ikke viktig, det som er viktig er at her ser vi hvordan noen kan komme opp med en minivan som er ganske morsom, i tillegg til å være fornuftig.
Disse tre seteradene ser ut som de er enkle å komme inn og ut av, beskrivelsen av dem tyder på maksimal fleksibilitet, U-formet sofa, eller en-face stillinger – og jeg kjøper den med «privat lounge» på innsiden av gitte, beskjedne dimensjoner.
Men dessuten ser den absolutt kul ut. Jeg ville tro at de fem-seks ungene som ble kjørt i den på vei til fotball- eller hockey-kamp, ville føle seg som vinnere allerede når de gikk inn i bilen. Og hvis de fikk nok av bare å føle seg vel, har de alle muligheter for interaksjonsvirksomhet via store skjermer på hver plass.
Mighty duck?
Forresten skal Air Triser også få følge av en Mighty Deck. Hvorfor aner jeg ikke, og det kan selvfølgelig fort bli Mighty Duck, bare for å være original. Men den har vel egentlig altfor kort nebb til å kunne forveksles med en and, og den har vel ikke akkurat fuglefarger heller?
Men den har andre elementer som hører med oppskriften Urban/Outdoor Moro og Mini. For eksempel canvas topp og et åpent plan der du kan lempe inn akkurat det du trenger i dag. Surfebrett, terrengsykkel, gressklipper eller dokumentmappe.
Det er morsomt at Tokyo igjen kommer opp med ting man kan bli glad av.
I tillegg til konseptene viser Suzuki også en ny Ignis i produksjonsdrakt, samt i en morsom konseptform som oser ungdommelig appell. Det er jo ikke så mange årene siden den sto på programmet til den norske Suzuki-importøren. Kanskje vi får et comeback?