-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kraftplugg fra BMW
Er det dette som er bilen M3-entusiastene egentlig har ventet på? Møt BMW M2.
Kompakt, lekker og full av power.
Det er slik vi gjerne husker BMW M3.
Og full av power er også dagens M3 – eller M4, som er den «riktige» M3, i coupé-form.
Men den er ikke så kompakt lengre. Mens den originale E30 M3 forsiktig tok 431,8 centimeter plass i lengderetning, strekker M4 seg 35 centimeter lengre.
Og kanskje er M4 blitt for god? For rå?
Sidelengs (den har egen breisladdfunksjon) inn fra høyre kommer nå BMW M2 som en slags «spirituell oppfølger» til den klassiske M3-en.
Mindre enn M4, men likevel sintere.
Og med en mer klassisk to-dørs sedandesign stemmer utseendet også.
Men tro ikke at den lille bilen mangler krutt i tønna. Det er plenty.
370 hestekrefter pumpes ut mot bakhjulene, gjennom en 6-trinns manuell kasse (hurra!), eller eventuelt en 7-trinns automatkasse (hurra for valgfriheten!).
Fartsressursene er heftige 4,3 sekunder til hundre, og toppfart (sperret) på 250 kilometer i timen.
Merkelig nok veier M2 nøyaktig det samme som M4. Dessverre.
Den direkte forgjengeren til M2, 1M Coupé, virket mer som et moroprosjekt BMW-ingeniørene holdt på med på kveldstid (en arbeidsmetode som har gitt oss mye gøy, Golf GTI, ikke minst).
M2 er langt mer gjennomført – og vi har egentlig ventet på den i lengre tid.
Det er ikke dermed sagt at vi er skuffet. Om BMW har klart å flytte noe av den rå magien fra 1M over i M2 har vi mye moro å glede oss til.
Og med manuell girkasse, bakhjulsdrift og 370 hestekrefter trenger vi ikke egen breisladdmodus for å kose oss.
Men vi får nok ikke kost oss før over nyttår. BMW Norge melder at bilene dukker opp her til lands i februar.
Da har vi noe å glede oss til etter jul også!