-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dubai-ekspressen
Man kan nesten kalle Fenyr Supersport for hjemmesnekret. Den debuterte på Dubai-utstillingen, og produsenten hører hjemme i Dubai. Men de får litt hjelp utenfra.
Det er lenge siden Alfredo Stola og hans StudioTorino tok med seg sine tyske venner hos RUF og flyttet deler av aktivitetene til Dubai.
Det første resultatet så vi på utstillingen i Dubai for to år siden. Da ble Lykan lansert som verdens mest expensive bil.
De skulle bygge sju eksemplarer av den, og det har de sannsynligvis gjort nå som de er tilbake med enda en ekstrem modell. Den ser enda mer stealth ut enn den gamle og er sikkert enda mer expensive og enda råere, men ikke fullt så eksklusiv.
Denne skal nemlig bygges i 25 eksemplarer.
Gran Turismo
Jeg syns det ser ut som om karosseriet er omtrent det samme som forrige gang, men utstyrt med enda flere spisser og vinkler og utskjæringer og luftinntak for at det skal ligge enda tettere opp til de mange Vision Gran Turismo-bilene vi har møtt i det siste.
Det er også samme motorgrunnlag som sist, en fireliters Porsche/Ruf flat sekser med dobbel turbo.
Den yter 900 hester og 1200 Nm dreiemoment og har dobbel-clutch transmisjon med sju gir. De snakker om 2,7 til 100 og 400 km/t – 15 mer enn det som ble oppgitt for Lykan.
Her snakker vi med andre ord – fremskritt. Store fremskritt. Fra 385 til 400!
Selvfølgelig kan man riste på hodet over slikt. Men man kan jo ta det andre veien også og klappe litt begeistret i hendene over at det fremdeles finnes noen sånne gærninger. Både som lager sånt og som kjøper det.