BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan

BMW viser kompakt sedan

Vi er ennå ikke ferdig med å fortelle om nyhetene fra Los Angeles, men i helgen åpner nok en bilutstilling. BMW benytter anledningen til å vise litt kompakt fremtid.

Publisert Sist oppdatert

BMW Concept Compact Sedan er betegnelsen på konseptbilen som i dag er avduket i Guangzhou hvor det fra helgen avholdes en internasjonal bilutstilling.

Guang-hva? Ifølge Wikipedia er den Kinas tredje største by med rundt 11 millioner mennesker.

Det er ikke bare lange sedaner som er populære i Kina, også de kompakte selger bra, spesielt til en yngre målgruppe.

Bilen er basert på BMW/Mini UKL-plattformen som betyr forhjulsdrift som standard, og firehjulsdrift som opsjon.

Det betyr at den trolig får betegnelse 1-serie sedan, alternativt 2-seie, når den realiseres, for det er det liten tvil om at den gjør. Det er ofte kort vei fa BMW konsepter til produksjonsmodeller. Innen et år er nok denne bilen på veien.

Siden den debuterer i Guangzhou er nok Kina primærmarked, men kanskje finner den også veien til Europa. I så fall blir den en direkte konkurrent til Audi A3 sedan og Mercedes CLA.

Disse er ingen direkte volumselgere – av 2488 nye A3 registrert hittil i år, utgjør sedanen 113 eksemplarer. For CLA er antallet 293 «coupeer» av en total på 722 registreringer basert på registreringsstatistikken fra OFV.

Foreløpig sier ikke BMW et ord om teknikk, men de har jo et godt utvalg av bensin- og dieselmotorer i delehyllene. Og plug-in hybrid er minst like aktuelt i Kina som hos oss.

Powered by Labrador CMS