-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsche ser fremover
Her ser du to fremtidige Porsche-modeller som har ett felles mål.
Porsche har nettopp lansert faceliftede utgaver av 911 – for første gang med turbo over hele fjæla. Det var et grep Porsche var nødt til å ta for å møte stadig strengere utslippskrav.
Men de kan ikke hvile lenge på sine laurbær – snart blir kravene så strenge at det nærmest blir umulig å komme utenom en form for elektrifisering.
Hybridteknologi
Porsche har allerede ladbare hybridutgaver av Panamera og Cayenne i tillegg til supersportsbilen 918 Spyder, men i fremtiden må de nok også tilby en hybrid 911.
I tillegg kan de komme til å bygge en ren el-utgave av 911, slik Audi har gjort med R8 e-tron og Mercedes AMG med SLS E-Cell. Men jeg kan ikke se for meg at det skulle bli noen suksess hos 911-fans.
Det vi ser på disse bildene er en bastard med teknologi som kommer på markedet når åttende generasjon 911 lanseres i 2018, pakket inn i dagens 911-skall.
Åttende generasjon 911 skal bygges på en modifisert utgave av dagens plattform (MMB), og vi kan regne med at den blir lett gjenkjennelig. Hver nye 911-generasjon er en evolusjon fra den forrige, aldri noen revolusjon.
Cayman
Den andre bilen, som er nesten umaskert, er en facelifted Cayman. Den får bare kosmetiske endringer i eksteriøret samt oppgradert interiør med nytt infotainment-system.
Men også for Cayman og den åpne halvbroren Boxster blir endringen først og fremst å finne i motoravdelingen.
Porsche har uttalt offisielt at de skal innføre firesylindrede motorer i 2016-modellen av Cayman, uten å gå mer i detalj. Vi kan regne med at de fortsatt vil holde seg til boxere, men ryktene vil ha det til at de kan bli meget kompakte, helt ned i 1,6 og 2,0 liter.
Toppmodellene vil som i dag få over 300 hestekrefter – det er fullt mulig å hente ut fra en 2,0-liter med avansert turboteknologi. Et godt eksempel på det er AMGs 2-liter med 381 hk.