-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Åpen S med V12
Mercedes-AMG lanserer en ny toppmodell i den åpne S-Klassen.
Da Mercedes presenterte S-Klasse Cabriolet i Frankfurt i høst, besto utvalget av to modeller – Mercedes-Benz S 500 og Mercedes-AMG S 63 4Matic.
Nå lanseres Mercedes-AMG S 65 Cabriolet, og dermed får V12-fansen endelig sitt alternativ på plass.
Ifølge Mercedes er det ingen andre produsenter i verden som har så stort utvalg av 12-sylindrede modeller som Mercedes-AMG. I tillegg til nykommeren har de fra før S 65 Limousine, SL 65 Roadster, G 65 Geländewagen og S 65 Coupé.
Hardcore
Du skal være ganske dedikert V12-tilhenger for å velge denne varianten. Ikke bare er den veldig mye dyrere enn den V8-motoriserte S 63, den trenger også to tideler mer i akselerasjonstid (0-100 km/t).
Men så er det denne tilfredsstillelsen med å kontrollere en V12 da, for ikke å snakke om den fantastiske lyden.
-Kundebasen for vår V12 biturbo forventer det ultimate på alle områder. Derfor tilbyr vi nå en fireseters luksuscabriolet med V12 for første gang. Her får man alt man kan ønske seg av ytelser og kjøreglede og raffinement, sier Tobias Moers, styreformann for Mercedes-AMG.
Massivt
Motoren har en effekt på 630 hestekrefter og et dreiemoment på 1000 Newtonmeter. Den gjør null til hundre på 4,1 sekund og har en toppfart på 250 km/t.
For sakte? Kjøper du en AMG Drivers-pakke flyttes den elektroniske sperren opp til 300.
Sannsynligvis er du totalt uinteressert i forbruk og utslipp om du kjøper en bil som dette, men 1,2 liter på mila er meget anstendig for en bil med 6-liters V12. Det tilsvarer et CO2-utslipp på 272 gram per kilometer, så selv om hk-avgiften fases ut når norske bilavgifter legges om fra 2016, får bilen mye avgifter.
I motsetning til lillebror S 63 har den 12-sylindrede utgaven kun drift på bakhjulene. Der fikk du nok et argument for å gå for den minste AMG-utgaven som har firehjulsdrift. Skjønt en S-Klasse Cabriolet blir neppe brukt i særlig grad på vinterføre.
Mercedes-AMG S 65 Cabriolet kan bestilles fra april 2016, og de første kundene får sin bil utlevert i mai.