Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio

Sommerklar Smart

Selvfølgelig måtte også den nye Smart komme i det de kaller cabriolet-versjon.

Publisert Sist oppdatert

Den Smart-kabrioleten som selges i dag er vel fremdeles den som er basert på den gamle modellen.

Men nå er Daimler klar til å ta imot bestillinger på den nye, den de viste i Frankfurt. Den vil bli levert enten med 71 hk-motoren eller med den på 90.

Og selvfølgelig er det varianter i kulhetsgraden her også – trim-pakkene har så festlige navn som Passion, Prime og Proxy – med små bokstaver selvfølgelig.

Foreløpig er det visst bare den såkalte twinamic transmisjonen som kan leveres, men manuell skal dukke opp etter hvert.

I fart
Taket, derimot, er ikke manuelt. Man trykker bare på en knapp så går den lukkede bilen over til å bli en med et kjempestort soltak, og fortsetter videre, dersom du ønsker, med å åpne helt bak nakken din også.

I følge fabrikken kan det skje på 12 sekunder og i akkurat så høy hastighet du måtte ønsker, skryter de av. Underforstått: så lenge hastigheten er begrenset til litt over 150 – for fortere går det ikke.

Til gjengjeld kommer du opp i 100 på snaue 12 – med den sterkeste varianten.

MirrorLink
Full smartfon-integrasjon via MirrorLink - viktig for målgruppa. Og målgruppa vet sikkert hva jeg snakker om når jeg, overveldet, kan fortelle at apper som brukes på MirrorLink inkluderer Audioteka, Aupeo, Glumps og iCOYOTE – blant annet.

Spør ikke meg – jeg aner ikke.

Det jeg har merket meg at er cabrio-utgaven koster 3.260 euro mer enn den med fast lokk. Og det jeg dessverre også har merket meg at Smart-folket ikke har vist et eneste tegn på å gjenskape den skrullete Crossblade – åpnere enn det meste – som de bygde noen eksemplarer av i 2002.

Jeg sier ikke det hadde vært smart, men det hadde vært virkelig morsomt.

(Bare ikke i Norge, der syns vi ikke Smart er morsom i det hele tatt. Så vidt over 100 i år.)

Powered by Labrador CMS