-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Audi perfeksjonerer
Sikler du på en Audi RS Q3, men syns 340 hester er i minste laget? Da bør du lese videre.
På Genève-utstillingen neste måned, lanserer Audi en RS Q3 Performance – noe som betyr mer ytelser, råere kjøreegenskaper og et enda kulere utseende.
Vi kan like godt venne oss til RS Performance-begrepet, for Audi sier det kommer flere slike spissede varianter i tiden fremover.
Klassisk femmer
Motoren er den samme som i «den vanlige» RS Q3, den femsylindrede 2,5-literen som brukes i flere av Audis mest sportslige modeller og som har et herlig lydbilde i tillegg til masse krefter.
RS Q3 Performance har 367 hestekrefter, 27 mer enn navnebroren. Maks dreiemoment er 465 Newtonmeter (+15) i området 1625 til 5550 omdreininger.
Den gjør 0-100 km/t på 4,4 sekunder (mot 4,8) og har en toppfart på 270 km/t (opp fra de tradisjonelle 250).
Men trass i ekstra ytelser – oppgitt forbruk er identisk, 0,86 liter på mila tilsvarende et CO2-utslipp på 203 gram per kilometer.
Standard girkasse er 7-trinns dobbel clutch automat, S tronic på Audi-språket, med hendler for manuell overstyring på rattet. Med Audi Drive Select innstilt på Dynamic, gir bilen automatisk mellomgass mellom girskiftene.
Frekke detaljer
En rekke detaljer i eksteriøret fremhever bilens sportslige egenskaper. Dette inkluderer støtfangere med markante luftinntak i front, samt et stort, ovalt eksosrør, diffuser og spoiler i hekken pluss elementer i matt titan som er eksklusive for den nye toppmodellen.
En annen spesialitet er felgene – 20-tommere i V-design lakkert i matt titan-farge. Røde bremsecalipere med RS-logo er standard, men om du syns det blir for glorete, kan du også få dem i sort, uten å betale ekstra for det.
Det sportslige eksteriøret gjenspeiles innendørs. Audi tilbyr sportsseter i kombinasjonen sort/blå og en RS Performance designpakke uten tillegg i prisen.
Audi RS Q3 Perfomance er leveringsklar i andre kvartal, og prisen er foreløpig ikke fastlagt. Basert på den har noe mer utstyr og mer effekt enn en vanlig Audi RS Q3, tipper vi den får en prislapp på cirka 950.000 kroner.