-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Så kom originalen
For noen dager siden skrev vi at Alpina hadde laget en verdig erstatning for en M7 som aldri ble lansert. Men så svarte BMW på tiltale!
Nå heter den riktig nok ikke M7, men M760Li xDrive vil nok likevel dekke behovet for de som er ute etter akselerasjon og fartsressurser i en innpakning av maksimal komfort og fremkommelighet.
Les om BMW Alpina B7 xDrive her
Den 6,6-liters TwinPower Turbo V12-eren under det lange panseret varter nemlig opp med 600 hestekrefter og et dreiemoment på 500 Newtonmeter allerede ved 1500 omdreininger.
Den 2,2 tonn tunge bilen gjør null til hundre på 3,9 sekunder og har en toppfart på 250 km/t, om du da ikke spanderer på deg en M Driver’s Package som løfter grensen til 305 km/t.
Med slike ressurser til rådighet er det slett ikke dårlig med et snittforbruk på 1,26 liter på mila og et CO2-utslipp på 294 gram per kilometer.
20-tommers spesialfelger (760M) i matt metallic har dekkdimensjon 245/40 R20 foran og 275/35 R20 bak.
Standardutstyret «Executive Drive Pro» chassis sørger for at komfort, så vel som dynamiske egenskaper, er vel ivaretatt.
Active Steering er standard og xDrive firehjulsdriften sender mesteparten av kreftene til bakhjulene under normale omstendigheter.
Sport eller Excellence
M aerodynamikkpakke er også standard og består av bl.a. sportseksos, med doble rør på hver side, samt M Sport bremser med calipere i blå metallic.
Innendørs har bilen Comfort-seter med elektrisk justering, samt eksklusiv trim i nappaskinn og sortlakkert edeltre.
Om ønskelig kan du bestille bilen som M760Li xDrive V12 Excellence. Da blir M Sport-pakken erstattet av Pure Excellence eksteriør- og interiørpakker.
BMW oppgir foreløpig ikke noen pris, men den V8-motoriserte 750Li xDrive koster 1.566.000 kroner, så vi må nok regne med at V12-utgaven havner på rundt to millioner. Den blir nok et vanligere syn i arabiske emirater enn på våre breddegrader.