Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé
Mercedes-AMG C 43 4 Matic Coupé

Mildere AMG

C-Klasse Coupé blir utvilsomt en kjøreglad Mercedes. Spesielt om du velger en AMG-utgave.

Publisert Sist oppdatert

Få dager etter presentasjonen av C-Klasse Coupé i fjor sommer, hadde Mercedes-AMG klar sine toppversjoner, C 63 Coupé og C 63 S Coupé med henholdsvis 476 og 510 hestekrefter.

De norske prisene er foreløpig ikke klare, men vi vet at tilsvarende motoriseringer koster fra 1,1 til 1,25 millioner kroner i sedan og stasjonsvogn.

Men i løpet av våren kommer et tredje alternativ som kan spare deg for noen hundretusen dersom du nøyer deg med litt mindre råskap.

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé leveres i kombinasjon med 9G-Tronic automatgirkasse og firehjulsdrift. Sistnevnte er en stor fordel med så mye krefter på norsk vinterføre.

Under panseret sitter en treliters twin-turbo V6 med 367 hestekrefter og et dreiemoment på 520 Newtonmeter i området mellom 2000 og 4200 omdreininger.

Omsatt til ytelser skal det gir null til hundre på 4,7 sekunder og en toppfart som er elektronisk sperret ved 250 km/t. Det bør holde for de fleste.

Med dette grepet gjør Mercedes det samme som Audi har gjort i en årrekke ved å tilby S- og RS-modeller.

Powered by Labrador CMS