-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk mote
Et halvt år etter at den ble produksjonsbil er knusbedårende e-Mehari oppgradert. Av et motehus som er veteran på bil!
I 1996 døde André Courrèges, men navnet på det kjente motehuset døde ikke. Enka, Coqueline, førte det videre, og hun tok navnet til steder grunnleggeren aldri hadde tenkt seg.
For fru Courrèges avslørte seg nemlig snart som er sterk tilhenger av grønn transport, og begynte å vise frem prototyper på rare elbiler.
Bulle kom i 2002, to år etter kom EXE og så hadde vi Zoop i 2006. Av en eller annen grunn forbinder jeg henne også med en Møbelmesse i Milano for ikke altfor mange år siden, men det er mulig at det da bare ble vist noen av de gamle.
Nå kan vi imidlertid presentere en ny. Om ikke helt Courréges – den er vel faktisk mer Citroën, men motenavnet har satt sitt tydelige preg på en bil som faktisk har vært i handelen et halvt år allerede – bare ikke på min radar av en eller annen grunn.
Morobil
Spesifikasjonene er greie, morobil med plass til fire-fem, tre dører, 50 kW, 200 km rekkevidde og med 1300 kg er den garantert ikke noen bombe.
Og så har de altså laget en «Styled By Courreges» versjon. En av Genèves mest sjarmerende biler. Nå går den helt i hvitt, med litt oransje her og der. Rattet er hvitt, hjulene er hvite og det er mye hvitt skinn inni, med markerte oransje kontraster.
Det er hvite tepper på gulvet, og det frostede pleksiglass-taket er med på å bekrefte preget av veldig lyst. Dessuten finnes det selvfølgelig en egen linje spesialtilpasset bagasje, også i hvitt skinn med noe oransje der også.
Showmobil
Men… Såpass mye bagasje for reiser på 200 km av gangen?
Det gjør ikke noe for bilen at de har fjernet den bakerste bøylen heller.
Jeg kan ikke tenke meg at dette kommer i salg, det er vel bare en morsom måte å gjøre oppmerksom på at bilen finnes.
Uansett salg eller ei, denne var allikevel mye mer jordnær enn Lacoste-bilen for seks år siden.
Men for min del må Citroën gjerne fortsette å trekke inn motehus. I motsetning til når andre forsøker slikt, ender ikke disse forsøkene med katastrofe.