Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo i Genève

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Giulia: Ekte Alfa Romeo

Etter lang ventetid fant endelig den offisielle presentasjonen av Alfa Romeos nye flaggskip sted på Genève-utstillingen.

Publisert Sist oppdatert

Alfisti fikk en forsmak på hva de har i vente en junikveld i fjor, men da var det begrenset med informasjon som ble sluppet om den italienske utfordreren til de tyske og britiske premium-modellene.

Riktignok fikk vi vite at toppmodellene skulle få en Ferrari-inspirert sekser med 510 hester, men øvrige motoriseringer skulle bekjentgjøres på et senere tidspunkt. Som altså var nå i Genève.

Og det var jammen på høy tid – bilen skal være tilgjengelig for salg i de første markeder fra april. I Norge håper man på å få startet opp i løpet av våren / forsommeren.

Her avslører vi Alfas viktigste verktøy for de neste årene

3 nivåer, 4 motorer
Giulia skal tilbys i tre utstyrsnivåer – Giulia, Super og Quadrifoglio – og med seks alternative drivlinjer.

Ønsker du diesel, kan du velge mellom 2,2-litere med 150 eller 180 hestekrefter. Disse kan kombineres med 6-trinns manuell eller 8-trinns automatkasse.

Så fins det en 2,0-liters turbo bensinmotor med 200 hestekrefter i kombinasjon med 8-trinns automat.

Og så versjonen for de mest entusiastiske da – Quadrifoglio med 2,9-liters V6 bi-turbo på hele 510 hk i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse.

Vi lover selvsagt mer utfyllende informasjon så snart vi får lagt hendene våre på et tidlig eksemplar av Giulia.

Facelift for Giulietta
Parallelt med Giulia-presentasjon viste Alfa også en ansiktsløftet Giulietta. I tillegg til ny kosmetikk og nye fargekombinasjoner, utvides motorutvalget fra 8 til 9 gjennom 1,6 JTDm med 120 hk.

Tilkoblingsmulighetene er også forbedret gjennom Uconnect-systemet som inkluderer live oppdateringer.

Det blir interessant å se hva som skjer med Alfa, Fiat og Jeep nå som en ny fabrikkeiet organisasjon skal overta distribusjonen i Norge. Forhandlerapparatet blir i stor grad som tidligere.

Powered by Labrador CMS