-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Giulia: Ekte Alfa Romeo
Etter lang ventetid fant endelig den offisielle presentasjonen av Alfa Romeos nye flaggskip sted på Genève-utstillingen.
Alfisti fikk en forsmak på hva de har i vente en junikveld i fjor, men da var det begrenset med informasjon som ble sluppet om den italienske utfordreren til de tyske og britiske premium-modellene.
Riktignok fikk vi vite at toppmodellene skulle få en Ferrari-inspirert sekser med 510 hester, men øvrige motoriseringer skulle bekjentgjøres på et senere tidspunkt. Som altså var nå i Genève.
Og det var jammen på høy tid – bilen skal være tilgjengelig for salg i de første markeder fra april. I Norge håper man på å få startet opp i løpet av våren / forsommeren.
Her avslører vi Alfas viktigste verktøy for de neste årene
3 nivåer, 4 motorer
Giulia skal tilbys i tre utstyrsnivåer – Giulia, Super og Quadrifoglio – og med seks alternative drivlinjer.
Ønsker du diesel, kan du velge mellom 2,2-litere med 150 eller 180 hestekrefter. Disse kan kombineres med 6-trinns manuell eller 8-trinns automatkasse.
Så fins det en 2,0-liters turbo bensinmotor med 200 hestekrefter i kombinasjon med 8-trinns automat.
Og så versjonen for de mest entusiastiske da – Quadrifoglio med 2,9-liters V6 bi-turbo på hele 510 hk i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse.
Vi lover selvsagt mer utfyllende informasjon så snart vi får lagt hendene våre på et tidlig eksemplar av Giulia.
Facelift for Giulietta
Parallelt med Giulia-presentasjon viste Alfa også en ansiktsløftet Giulietta. I tillegg til ny kosmetikk og nye fargekombinasjoner, utvides motorutvalget fra 8 til 9 gjennom 1,6 JTDm med 120 hk.
Tilkoblingsmulighetene er også forbedret gjennom Uconnect-systemet som inkluderer live oppdateringer.
Det blir interessant å se hva som skjer med Alfa, Fiat og Jeep nå som en ny fabrikkeiet organisasjon skal overta distribusjonen i Norge. Forhandlerapparatet blir i stor grad som tidligere.