-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BMW runder 100
I dag markerer BMW sitt hundreårsjubileum ved å se inn i fremtiden.
The Next 100 Years er tema for jubileet, og hva passer vel da bedre enn å vise en konseptbil med betegnelse BMW Vision Next 100 som er spekket med fremtidsteknologi.
BMWs toppsjef, Harald Krüger lover at premium mobilitet skal stå i sentrum for selskapet også i fremtiden, og at deres biler skal være tilpasset enhvers kunde personlige preferanser.
Det betyr kanskje at vi som liker å kjøre bil kan få lov til å fortsette med det, selv om autonome (selvkjørende) biler etter hvert fyller gatebildet i større og større grad.
I BMW Vision Next 100 styres interaksjon mellom menneske-maskin i forskjellige nivåer. Boost og Ease modi byr på enten førerstyrt eller autonom betjening, og interiøret i bilen tilpasser seg hva slags omgivelser man har behov for under reisen.
Kjøre eller bli kjørt
I Boost tilpasser bilen seg førerens input og yter det som skal til for å gi en maksimal kjøreopplevelse ved for eksempel å indikere idealspor, styrepunkt og ideell hastighet. Høres ut som god hjelp om man kjører i ukjente trakter.
I Ease modus forandrer interiøret seg, ratt og senterkonsoll trekkes bort, og forsetene kan vendes mot hverandre om man ønsker å kommunisere i stedet for å følge med på trafikken – det tar jo bilen seg automatisk av uansett.
Stor feiring
Rundt 2000 gjester er på plass for å markere BMWs hundreårs jubileum i dag og i morgen. Her er politikere, forskere, industritopper, leverandører og ansatte, samt noen få utvalgte journalister.
Eneste norske journalist på plass er Jon Winding-Sørensen, og han lover en behørig rapport fra arrangementet når han kommer seg ned på bakken om noen dager. Da får vi også vite mer om den spennende konseptbilen.