-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spesial på Corvette
De gangene jeg har vært på Le Mans og Corvette har deltatt, har de vært soleklar vinner av minst én kategori - den grommeste lyden!
De V8-motoriserte racing-Corvettene har en rå lyd. Det er nesten så man gleder seg til hver gang de passerer. De hybride LMP protypene må spille på andre strenger, for de verken låter bra eller har utseendet på sin side. Men fort går de da.
Nå har Chevrolet blandet en god dose racing-historie inn i sivilutgaven av Corvette. Resultatet er Corvette Grand Sport som debuterer i Genève, selv om den har et vesentlig større markedspotensial på den andre siden av «Dammen».
Racing-inspirert
På lik linje med løpsbilen som vant Le Mans i 2014 har gatebilen en lettvekts arkitektur, aerodynamikk utviklet i vindtunnel, Michelin dekk og en 6,2-liters V8 uten pustehjelp som sender 460 hester til bakakselen.
I stedet for å snakke akselerasjon og toppfart forteller Chevy at en Corvette Grand Sport fikser 1,05G i svinger. Ja, helt opp til 1,2G om du velger en Z07-pakke som er ekstrautstyr.
Corvette har racing-røtter tilbake til 1963 da man bestemte seg for å bygge en bil som kunne konkurrere mot de beste på markedet. Men det ble bare bygget fem biler før kontrabeskjeden kom – Chevrolet skulle ikke engasjere seg direkte i motorsport.
- Racing har vært med oss i over 50 år, og baneerfaring har hjulpet oss med å bygge bedre, mer konkurransedyktige biler, sa Mark Reuss, GMs visepresident for produktutvikling.
Chassis tuning, et oppgradert kjølesystem og flere detaljer er inspirert av den heftigere utgaven, Corvette Z06.
Kundene kan utstyre Grand Sport med en Z07 Performance-pakke som inneholder karbon-keramiske bremser, Michelin Sport 2 sommerdekk, samt en karbonfiber aeropakke som gir ekstra downforce i høyere hastigheter.
Blant utstyret i en Corvette Grand Sport inngår følgende:
- Michelin Pilot Super Sport dekk i dimensjon 285/30 ZR19 foran og 335/25 ZR20 bak
- Spesielle Grand Sport felger
- Brembo bremsesystem
- Magnetic Ride, stivere stabstag og unike fjærer
- Standard elektronisk diffbrems
- LT1 V8 motor med 460 hk, tørrsump og aktiv eksos
- 7-trinns manuell girkasse med aktiv turtallsmatch, eller 8-trinns automat med hendler på rattet om du foretrekker det
- Tilgang til Z07 Performance-pakke
Corvette Grand Sport Coupé og Cabriolet kommer i salg i USA til sommeren mens Europa må vente til høsten.
Noe senere kommer også en Grand Sport Collector Edition i et begrenset opplag.