-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvos luksus-interiør
Det er ikke noen ny bil Volvo viser i Beijing disse messe-dagene. De viser noe som er meget mer interessant for kineserne: verdens mest vanvittige luksusinteriør.
Oppbevaringsrom for sko er kanskje ikke helt enestående i skreddersydde luksusinteriører. Men hos Volvo er det oppvarmet. Du kan hente ut selskapsskoene dine – eller jaktstøvlene – derfra, og de har termostat-garantert kroppstemperatur.
Vi ante kanskje at det skulle komme. I fjor slapp nemlig Volvo en antydning av fremtidige luksus-salong interiører på Shanghai-utstillingen. I sin XC90, som de da døpte Excellence.
Les også: Volvo-eksellense til Europa
Men nå har de tatt det hele helt til topps – kanskje litt over toppen forresten – og droppet de vulgære SUV-omgivelsene.
Den nye Lounge Console, som de kalte den, er presentert som en selvstendig skulptur, en slags installasjon. Men er åpenbart ment å finne sin plass i en strukket S90.
Komfort foran kvantitet
I Shanghai-utgaven hadde de hevet ut det ene setet slik at det var fire til sammen. Nå har de tatt den enda lenger, og droppet passasjersetet foran. Det betyr et venstre baksete med komplette fasiliteter.
Fotstøtte, digitalt display som du kan hente frem eller skjule, et stort bord. Det antydes tre modi der bak:
Arbeid, med fullt tastatur på bordet, og et skikkelig display foran deg. Eller underholdning med Netflix på skjermen og lyd gjennom trådløse Bowers & Wilkins øreklokker. Eller slapp-av modus med det hele. Nedslått seterygg, massasje og varme eller kaldluft fra hekken og opp – etter valg.
Kjøleskap for drikkevarene i midtkonsollen, oppvarmet eller nedkjølt koppe-holder. Eller skal vi si glassholder? Orrefors har selvfølgelig vært ute med krystallglass-kunstene sine.
Dersom Volvo har hatt disse Kina-vennlige luksusinteriørene i tankene sine lenge, gjorde de jommen et riktig valg da de ansatte en ny sjef for interiørdesign. Robin Page kom fra Bentley, der de ikke er helt ukjent med luksus. Men i Gøteborg – av alle steder – har han jommen fått lov til å ta den enda lenger.
Volvo har ikke sagt at dette skal i produksjon. Men deres kinesiske eiere har nok hatt en baktanke her.