Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi eX Concept

Mitsubishi eX Concept

Mitsubishi foredler sin suksessoppskrift

Mitsubishi har vist en serie nye konseptbiler de siste årene, og norske kunder strømmer til merket.

Publisert Sist oppdatert

Elektrifisering er i vinden på årets Paris-utstilling der alle de store produsentene snakker om en renere fremtid i form av ladbare hybrider og rene elbiler.

Les også: Mye PHEV i fremtiden

Mitsubishi har allerede hatt sin ladbare Outlander på markedet flere år, noe som har gitt formidable utslag på den norske registreringsstatistikken. Hittil i år er Outlander nummer to på statistikken – kun slått av Golf. Og ni av ti Outlander-kunder velger ladbart.

Gjennom konseptbilene XR-PHEV II og eX Concept, en ren elbil med 400 km rekkevidde, har Mitsubishi demonstrert at de har mer på gang.

I Paris er det GT-PHEV som står i sentrum som en forsmak på så vel tekniske løsninger som merkets designretning fremover.

Les også: Vinner venner med flere ladbare SUV-er

Dynamic Shield er betegnelsen på den nye fronten som etter hvert har funnet veien til flere produksjonsutgaver, blant annet ASX som står foran et ansiktsløft og Outlander som gikk gjennom en slik behandling i fjor.

GT-PHEV Concept er basert på en nyutviklet plattform for elbiler, mens dagens Outlander har fått en elmotor inkorporert i en tradisjonell bil. Det gir nye muligheter når det gjelder tekniske løsninger og design.

Konseptbilen har en 25 kWh høytetthets batteripakke montert under gulvet som opptar lite plass og sørger for et lavt tyngdepunkt. Det er dobbelt så høy kapasitet som i dagens Outlander PHEV.

Dermed antyder Mitsubishi en ren elektrisk rekkevidde på 120 kilometer – opp fra dagens 52 km. Etter NEDC-syklusen har den et oppgitt CO2-utslipp på 26 gram per kilometer (ned fra 41 g/km) og en total rekkevidde på 1200 km med full tank og toppladede batterier.

Bensinmotoren er en 2,5-liter konstruert for hybride formål. I tillegg har konseptbilen en kraftig elmotor foran (122 hk) og to bak (hver på 61 hk) slik at den kan kjøres med firehjulsdrift også når den kjøres elektrisk.

Selv om GT-PHEV er en konseptbil kan vi regne med at de teknologiske løsningene blir å finne i neste generasjon Outlander, samtidig som vi vet at Mitsubishi er i ferd med å utvikle en ny modell som skal tette nisjen mellom Outlander og ASX.

Powered by Labrador CMS