-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyota blåser nytt liv i legende
Toyota er ikke mest kjent for sportsbiler, men det er ett navn som får bilentusiasters puls til å øke. Nå kan det gjenoppstå.
Selv om de har ganske ulik profil, samarbeider Toyota og BMW på flere områder, blant annet når det gjelder motorer, brenselceller og hybridteknologi.
I tillegg utvikler de i felleskap nye sportsbiler, noe som for BMWs del skal bli etterfølgeren til Z4 og som for Toyotas del kan bli en helt ny modell. Samarbeidet ble lansert så tidlig som i 2011, men det tar tid når man skal utvikle noe helt nytt fra scratch.
Ingen av de to partene har gitt noen detaljer om verken navn eller lanseringstidspunkt, men det spekuleres i at BMW-modellen skal hete Z5.
og at Toyota vekker til live sin velklingende Supra-betegnelse.
Vi fikk et hint om en slik modell fra Toyota gjennom konseptbilen FT-1 på Detroit-utstillingen i 2014.
Nå vet vi at konseptbiler er ekstreme i sine uttrykk, så produksjonsmodellen blir garantert vesentlig nedtonet.
Det er ikke lett å se detaljer på denne testmodellen som er knipset nær BMW i München og på Nordsløyfa. Men elementer fra fronten, det spesielle «double bubble» taket og «duck tail» hekken kan godt bli med til produksjon.
Bilen ventes ikke på markedet før i 2018, så det er foreløpig få signaler om hva som vil skjule seg under det lange panseret.
Det er ikke usannsynlig at nye Supra tilbys med en innstegsmotor på drøyt 200 hester som alternativ til en hybrid drivlinje med vesentlig høyere effekt.
Plattformen er utviklet for bakhjulsdrift, men en hybrid drivlinje kan muliggjøre elektrisk firehjulsdrift. Slik BMW allerede tilbyr på 225xe Active Tourer.