-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota blåser nytt liv i legende
Toyota er ikke mest kjent for sportsbiler, men det er ett navn som får bilentusiasters puls til å øke. Nå kan det gjenoppstå.
Selv om de har ganske ulik profil, samarbeider Toyota og BMW på flere områder, blant annet når det gjelder motorer, brenselceller og hybridteknologi.
I tillegg utvikler de i felleskap nye sportsbiler, noe som for BMWs del skal bli etterfølgeren til Z4 og som for Toyotas del kan bli en helt ny modell. Samarbeidet ble lansert så tidlig som i 2011, men det tar tid når man skal utvikle noe helt nytt fra scratch.
Ingen av de to partene har gitt noen detaljer om verken navn eller lanseringstidspunkt, men det spekuleres i at BMW-modellen skal hete Z5.
og at Toyota vekker til live sin velklingende Supra-betegnelse.
Vi fikk et hint om en slik modell fra Toyota gjennom konseptbilen FT-1 på Detroit-utstillingen i 2014.
Nå vet vi at konseptbiler er ekstreme i sine uttrykk, så produksjonsmodellen blir garantert vesentlig nedtonet.
Det er ikke lett å se detaljer på denne testmodellen som er knipset nær BMW i München og på Nordsløyfa. Men elementer fra fronten, det spesielle «double bubble» taket og «duck tail» hekken kan godt bli med til produksjon.
Bilen ventes ikke på markedet før i 2018, så det er foreløpig få signaler om hva som vil skjule seg under det lange panseret.
Det er ikke usannsynlig at nye Supra tilbys med en innstegsmotor på drøyt 200 hester som alternativ til en hybrid drivlinje med vesentlig høyere effekt.
Plattformen er utviklet for bakhjulsdrift, men en hybrid drivlinje kan muliggjøre elektrisk firehjulsdrift. Slik BMW allerede tilbyr på 225xe Active Tourer.