-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morsomste utstillingsfirkanten
Et snes er fremdeles tyve, og det var akkurat det som var tallet på antall hjul i den som kanskje er den morsomste utstillingsfirkanten på Oslo Motor Show.
Her var det ikke noe firma, egentlig ikke noen som kunne fortelle meg noe som helst om hva man så der heller, forresten – men det gjorde ikke noe. Disse greiene snakket for seg selv.
Skal vi prøve å finne en fellesnevner så må det være mer eller mindre ødelagte amerikanere fra 20- og 30-tallet, pluss to dekorative Harlyer fra samme eier, Fredrik Sandbo fra Fetsund – fra 40- og 50-tallet.
Fire biler og to sykler, det blir nøyaktig et snes. Hvis vi teller hjulene. Nå går jeg ut fra som en selvfølge at blant de mange best-i prisene som skal deles ut i dag, vil du ikke finne en pris for snes-kategorien, så jeg deler like godt ut min nå.
Den går til Sandbo, pluss en Speedster, basert på en T-Ford fra 1923, to skikkelige Rat Rods, en basert på en 1931 Hudson, den andre på en 1930 Ford pick up, og den siste er en Ford Five Window coupé fra 1932.
Jeg kan love at det var ikke mye igjen av de vinduene.
Særlig ikke frontruta – den hadde høyde som en brevsprekk.
Men der satt i hvert fall føreren såpass høyt at han kunne se over motoren, på tross av et forgasserutstyrt vertikalt rør på en meter omtrent.
Den pickup-baserte var til gjengjeld lav, så lav at innsugningsrøret raget en del over panneluggen din.
Hudson-bilen var helt genial, blant annet med hensyn til accessoirene. Taket var jo bare en illusjon, men det var faktisk funnet fester for et takstativ, og bare å beundre det som var lesset oppå, var verdt hele turen.
Speedsteren var vel kanskje den jeg stoppet lengst opp ved, for den var så utrolig riktig. Ikke parodi på noe som helst – det var jo slik et uendelig antall konkurransebiler i USA så ut på denne tiden. Og en finish som en Winfield Special gjorde den jo enda mer appetittlig.
Og da jeg på kjøpet fikk med meg Edelbrock-topplokk på to av V-åtterne, og en – hvor mange? – 26? bolters Offenhauser topp på Five Window bilen – som ikke het Ford allikevel da jeg så nærmere etter - da blir jeg ganske glad.
De sto så godt samme alle seks, at man skulle tro det hele var satt sammen av en kurator med master i god smak.
Som sagt, ingen tvil – Snes-prisen. Snesvis av dem.
Og - også som sagt – i dag er siste dagen du kan reise til Lillestrøm og virkelig oppleve Oslo Motor Show.
BilNorge.no er til stede på Oslo Motor Show, og alle våre saker herfra finner du her!