-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Langturcruisere
I tillegg til å være store og deilige, er Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8 ikke bare de sist ankomne ladehybridene, men går også lengst på strøm blant de største SUV-ene.
Først publisert i Bil 10-2016.
Det er både lett og vanskelig å skrive om Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8.
Lett fordi de er så fantastisk rommelige, godt utstyrte, sikre og usedvanlig kjappe. Ja, i det hele tatt er de flotte biler. Vanskelig fordi deres påståtte miljøprofil avgjort kan diskuteres.
Drømmebiler
Mange har de to ladehybridene øverst på sin drømmeliste, og det er lett å forstå. Du skal lete godt for å finne noe mer komfortabelt, begge har luftfjæring og justerbart chassisoppsett.
Og selv om de er digre, Volvoen 4,95 meter lang og Audien hele 5,05 meter mellom støtfangerne, er det først og fremst i trange parkeringshus og når du skal laste takboksen at du virkelig legger merke til hvor store de er.
I dagligdags trafikk smyger de seg fram like elegant som langt mindre biler. Å sitte høyt hjelper naturligvis på oversikten, men det er likevel på hovedveinettet bilene for alvor kommer til sin rett.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata og poeng