-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Fri flyt med fri form
Å få lov til å stille ut ideen sin, i full skala, på bilutstillingen i Genève, burde være grunn god nok til å melde seg inn hos Istituto Europeo di Design i Torino.
Sammen med Quattroruote, og med god hjelp av Pininfarina pluss andre velvillige sponsorer, pleier IED å lage en egen liten intern konkurranse for studentene sine der sluttresultatet blir bygget i full størrelse og vist frem på Genève-utstillingen.
Som regel pleier de å få et tema å arbeide etter, og som regel pleier temaet å ligge litt tettere opp mot en bil enn det som var tilfellet i år.
I år var briefen å komme frem til noe 1+1 seters aktig, inspirert av moderne fly, halv-autonomt, med spesiell vekt på å få frem letthet.
Men det var også noen krav om for eksempel elektriske motorer for bakhjulene, så det var visse bil-innspill i oppgaven – det var ikke bare å fantasere fritt.
Scilla heter kjøretøyet, aner ikke hvorfor. Ikke er den blå og ikke syns jeg den likner på en Scilla heller. Derimot syns jeg den har tendenser fra en strømlinjebil Pininfarina bygde for mange år siden, den hadde også en slags bananformet krumming på undersiden.
Men det er i hvert fall helt opplagt at her har studentene (ingen skandinaver med denne gangen) gått inn for å fjerne absolutt alt det overflødige og skape en hel fri form, renset for alle forstyrrelser.
Den måler 455 cm i lengden, er to meter bred og litt over en meter høy. Og jeg syntes den så fantastisk ut – men det var jeg visst forholdsvis alene om.