-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny generasjon Polo
En av verdens mest populære småbiler er i dag vist frem i ny drakt. Her er Polo generasjon seks.
Over 14 millioner eksemplarer gjør Polo til en av verdens mest solgte småbiler. Så populær at segmentet den tilhører ofte omtales som Polo-klassen.
Det er Toyota Yaris som er bestselger i segmentet i Norge, foran elbilen Renault Zoe og med Polo på tredjeplass, ifølge data fra OFV.
Selv om designen er helt ny, er du aldri i tvil om hvilken familie bilen tilhører. Det er jo typisk Volkswagen å gå forsiktig frem med hensyn til design ved generasjonsskifter.
Strukket
Det kommer passasjerene til gode i form av ekstra plass, men vel så imponerende er økningen på 25 prosent i bagasjerommet. 351 liter er bare 29 mindre enn kapasiteten i en Golf.
Volkswagen har laget en tabell der de sammenligner Polo VI med forgjengeren, og samtidig mot Golf IV som gikk ut av produksjon i 2003. Her fremkommer det hvor godt plassen i nye Polo er utnyttet.
SammenligningHi-tec
Og du kan bytte ut de tradisjonelle instrumentklokkene med andre generasjon virtuell cockpit.
Satser ungt
Polo GTI lanseres samtidig med de øvrige modellene – nå får den en toliters TSI-motor med 200 hester.
Det kommer bensinmotorer med effekt fra 65 til 200 hester (GTI), men VW tilbyr også dieselvarianter med 80 eller 95 hester, samt en 1,0 TGI som går på naturgass som er populært i stadig flere markeder.
For Norges del vil utvalget i første omgang bestå av følgende varianter når de første bilene kommer til landet i slutten av november:
Motorer og girkasserMotor | Girkasse |
1.0 MPI – 65 hk | Man. 5 |
1.0 TSI – 95 hk | Man. 5 / DSG 7 |
1.0 TSI – 115 hk | Man 6 / DSG 7 |
2.0 TSI – 200 hk | Man 6 / DSG 7 |
Data i mm | Polo Mk. 6 (2017) | Polo Mk. 5 (2009) | Golf Mk. 4 (1997) |
Lengde | 4,053 | 3,972 | 4,149 |
Bredde | 1,751 | 1,682 | 1,735 |
Høyde | 1,446 | 1,453 | 1,439 |
Aksel | 2,564 | 2,470 | 2,511 |
Sporvidde F | 1,525 | 1,463 | 1,513 |
Sporvidde B | 1,505 | 1,456 | 1,494 |
Takhøyde F | 1,019 | 1,004 | 1,014 |
Takhøyde B | 964 | 943 | 955 |
Bagasjerom | 351 | 280 | 330 |