-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford med nytt sheriff-segment
Det var vel på tide at amerikansk politi også skulle få glede av USAs mest populære biltype – trucken. Nå har Ford fått sin F-150 godkjent som utrykningsbil – Responder heter den.
Det settes spesielle krav til utrykningsbiler. Ikke minst fart og kjøreegenskaper.
Ford i USA har fire utrykningsbiler i sin katalog nå, og får snart sin femte.
«Det krevde faktisk ikke så mye å bygge den opp slik at den kunne godkjennes», forteller Stephen Tyler, han er Fords Police Brand Marketing Manager.
Utgangspunktet var en F-150 FX4 med nesten 370 cm akselavstand. Konvensjonell stålramme, mens hytta er militære spesifikasjoner SuperCrew bygget av ekstra sterke lettmetall-legeringer.
Skikkelige seter og arbeidsutstyr foran, bak er setene trukket i vinyl, med vinyl gulv – den avdelingen skal være lett å rengjøre.
Det er forresten lagt på en 240 A generator som skal sikre forsyningen for alle de ekstra politi-relevante kommunikasjonssystemene.
I maskinavdelingen finner vi en 3,5-liters EcoBoost på 375 hk og 640 Nm koblet til en ti-trinns SelectShift. Firhjulsdrift, selvfølgelig, det er jo det som er hele vitsen.
De nye kravene har også medført andre endringer, speedometeret er for eksempel spesielt kalibrert. Bremsene har fått politispesifikasjoner – det betyr nye kalipere og nytt materiale i bremseklossene.
Nytt stabstag skal bedre både bremsing og kjøreegenskaper og 18-tommerne har skikkelig terrengdekk – for denne bilen regner nok Ford med vil bli brukt til grensekontroll, og i områder som administreres av Department of Natural Resources.
Da hjelper det kanskje også at den i tillegg til utrykning kan håndtere en tilhengerlast på godt over tre tonn.