-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Honda CR-V på vei mot Europa
Skritt for skritt nærmer femte generasjon CR-V seg Europa. Nå er den lansert i Australia, og dermed kan vi røpe flere detaljer.
Allerede i oktober 2016 viste vi de første bildene av en flunkende ny CR-V i amerikansk utgave. Der har bilen vært på markedet i over et halvt år, men fortsatt må vi vente til 2018 før den kommer til Europa og Norge.
Nå står imidlertid Australia for tur – der lanseres bilen i disse dager.
Den australske utgaven har bare ett motoralternativ – en 1,5-liters turbo bensinmotor med 190 hestekrefter.
Denne får vi trolig også se i den europeiske utgaven, sammen med den velkjente 1,6-liters dieselmotoren som i dagens CR-V har 160 hk.
CVT automatgir er standard i den australske versjonen, mens vi trolig kan velge mellom CVT eller manuell kasse for de som måtte foretrekke det.
Den tilbys med drift på bare forhjulene eller i alle fire hjørner, og her kommer en annen nyhet – utgaven med forhjulsdrift kan leveres med syv seter. Det gjelder dessverre ikke AWD-utgaven som nok er mest aktuell i Norge.
CR-V har tronet på toppen av den globale SUV-tronen, så det er liten tvil om at dette er en viktig modell for Honda som er Japans nest største bilprodusent etter Toyota.
I Norge er Honda-salget meget beskjedent – hittil i år er det ifølge OFV kun registrert 704 nye Hondaer, hvorav CR-V er bestselgeren med 219 eksemplarer. Det er en meget beskjeden del av SUV-segmentet som toppes av Toyota RAV4 med 2669 biler.