BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©
BMW M8 Cabriolet
Foto: Automedia©

Her er BMW M8 Cabriolet

Det nærmer seg lansering av BMW 8-serien. Her er våre første bilder av M8 Cabriolet.

Publisert Sist oppdatert

Vi fikk den servert som konseptbil på Villa d’Este og har vist spionbilder av coupéen og racerbilen med betegnelse M8 GTE som skal delta i WEC-mesterskapet, inkludert Le Mans, neste sesong.

I dag kan vi for første gang servere bilder av den åpne toppmodellen – BMW M8 Cabriolet.

M8-modellene har større luftinntak enn sine mer moderat motoriserte søsken, og selvsagt preger de obligatoriske, doble M-eksosrørene begge sider av hekken.

Motoren i M8 blir en 4,4-liters twin turbo V8 – en oppspritet utgave av den som sitter i den nylig avslørte M5. M xDrive-systemet som lar sjåføren velge mellom for- og firehjulsdrift vil også bli hentet herfra.

Autocar har intervjuet sjefen for M-divisjonen, Frank van Meel som forteller at den vanlige 8-serien og M8 er utviklet parallelt.

Han sier ingeniørenes viktigste oppgave var å sørge for at den vanlige 8-serien ikke ble for sporty, siden de ønsket at M8 skulle medføre et klart trinn opp på stigen. Dessuten er det jo ikke alle 8-seriekunder som ønsker en bil som er så sportslig som M8.

– Vi ønsker å være tydelige med posisjonering av denne bilen. Den skal stå på øverste trinn i modellporteføljen vår, og vi har foreløpig ingen planer om noen ny modell som skal toppe denne, sier van Meel til Autocar.

Dermed kan vi ta for gitt at M8 får høyere effekt enn M5s 600 hester. Når M8 Coupé og Cabriolet kommer på markedet i 2018, vil de trolig posisjoneres som direkte konkurrenter til Mercedes-AMG S63 Coupé og Cabriolet – biler som koster drøyt to millioner kroner.

Powered by Labrador CMS