-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BMW fornyer i3
BMW lanserer en oppfrisket utgave av i3, men kanskje ikke på de områdene som er viktigst for deg.
Det er primært kosmetikk det dreier seg om når BMW gir i3 en såkalt midtlivs-oppdatering. Bilen har jo vært på markedet siden 2013, og da må designerne på banen og foreta noen grep.
I elbil-landet Norge har i3 hatt en unik posisjon – siden 2014 har den vært BMWs mest solgte modell, og hittil i år er den i tillegg Norges mest solgte elbil.
Så vidt! Den pustes i nakken av e-Golf som nå er på plass i oppdatert versjon, noe som blant annet betyr økt rekkevidde.
En BMW-forhandler gir deg sikkert en grundig innføring i alle nye farger, materialer, støtfangere, lys, men det du er mest interessert i skal du få svar på her:
Rekkevidden er nøyaktig den samme som hos dagens modell.
Hvilket slett ikke er dårlig – 300 kilometer etter NEDC-syklusen, men et godt stykke unna hva en Ampera-e klarer.
170 hestekrefter og 250 Newtonmeter gjør bilen kjapp og smidig og er nok en medvirkende årsak til den norske suksessen.
Er du mest opptatt av de sportslige egenskapene bør du også vurdere nykommeren BMW i3s.
Den ligger 10 mm nærmere asfalten, har 40 mm bredere sporvidde og 20-tommere som standard i tillegg til kosmetiske detaljer som skal gjøre den barskere.
Dessuten har den fått økt effekten til 184 hk og dreiemomentet til 270 Nm. Dermed kan du spare fire tideler på aksen (6,9 sekunder) og få litt mer toppfart (160 km/t). Medaljens bakside – du reduserer rekkevidden til 280 kilometer (fra 300).
Ved lanseringen av de «nye» modellene utvider BMW garantitiden for batteripakkene fra 8 år / 100.000 km til 8 år / 160.000 km som nok må kunne kalles en bransjestandard i dagens marked.
Prisene på de nye modellene blir som følger:
- BMW i3 94 Ah fra kr 277.900
- BMW i3s 94 Ah fra kr 313.800