-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BMW utvider i-familien
Mange har ventet på at BMW skulle utvide elbilfamilien med nye modeller. I Frankfurt får vi et første glimt av en kommende familiebil.
Gjennom NEXT 100 presenterte BMW hva vi kan vente et stykke inn i fremtiden, men bilen de antyder ved avduking av BMW i Vision Dynamics i dag, er nok mye nærmere realisering. Kanskje får vi den i produksjonsform allerede om et års tid.
De snakker spesifikasjoner og egenskaper som gjør at selv de argeste motstanderne som hevder at elbiler bare er et blaff, får noe å tenke på.
Samtidig som vi andre, som lurer på hva slags biler vi får til disposisjon når politikerne etter hvert gjør biler med forbrenningsmotor utilgjengelige, går mot stadig lysere tider.
Her presenterer BMW en firedørs Gran Coupé med design som i alle fall ikke skremmer meg. Langt derifra. Legg merke til de store glassflatene, både langs sidene og over hele taket, som skal sørge for en lys og romslig atmosfære innendørs.
De snakker om en rekkevidde på 600 kilometer, de snakker toppfart på over 200 km/t og de snakker null til hundre på fire sekunder. Det holder for meg.
Og du kan føle deg trygg på at ladetiden snart blir omtrent på nivå med tiden det tar å tanke en diesel- eller bensinbil.
Styreformann Harald Krüger gjentar det han sa til en engere forsamling for noen dager siden, at de innen 2025 skal ha 25 ladbare modeller, 12 av dem rene elbiler.
De er jo allerede godt i gang med elektrifiseringen, og tilbyr i dag flere ladbare hybrider enn noe annet merke.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 9053 nye BMW-er på norske skilter – av disse utgjør elbilen 38,8 prosent og de ladbare hybridene 29,6 prosent. Bensinmotorene, som var kjernen i BMW-salget for ti år siden, utgjør i dag 7,7 prosent.
Designmessig går ikke BMW like drastisk til verks med i Vision Dynamics som de gjorde med lillebror i3, og det er nok fornuftig når de går direkte inn i sin kjernevirksomhet.
BMW nyregrillen er på plass, men her er ikke hovedfunksjonen å slippe inn luft for kjøling av motoren, her skjuler den en rekke sensorer som blir vitale etter hvert som autonomiseringen gjør sitt inntog.
Fortsatt finner vi doble hovedlykter på begge sider, selv om de i dette tilfellet opptar mye mindre plass grunnet LED-teknologi.
En ren drøm tenkte mange da BMW viste sitt i8 Concept for seks år siden, de måtte ta av deg hatten da produksjonsbilen viste seg å bli ganske identisk.
Jeg blir ikke overrasket om historien gjentar seg når BMW i Vision Dynamics skal på samlebåndet som i4, i5 eller i6 – de modellkodene har de for lengst lagt beslag på.