Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power på IAA, Frankfurt
Foto: Jon Winding-Sørensen
Thunder Power SUV

Thunder Power SUV

Thunder Power SUV

Thunder Power SUV

Thunder Power SUV

Thunder Power Limited Edition 488

Thunder Power Sedan

Thunder Power Sedan

Thunder Power SUV

Torden-SUV

Nå har vi sett nærmere på den nyeste versjonen til Thunder Power. En moderne el-SUV som overbeviser.

Publisert Sist oppdatert

På IAA for to år siden var vi lett overveldet måpende over innsatsen til Wellen Sham og hans folk. De skulle bygge bil, og de skulle bygge fabrikk, og de skulle ta rotta på det meste.

Og de gjorde det med stil, for med på laget hadde de fått Zagato med designer-favoritt Stephane Schwartz i spissen.

På disse par årene har Sham fått til masse. I hvert fall hvis vi skal tro meldingene derfra.

Han er i ferd med å bygge fabrikk i Kina. Han har gjort en rammeavtale om fabrikk i Spania. Og han har et egen design- og konstruksjonskontor nær Milano.

Og – som en av bilene på standen viste – de første er registrert og er ute på landeveistesting.

Og en naken plattform som sto der viste hvor langt de er kommet og i hvor stor grad de bruker moderne materialer og konstruksjonsmetoder, og de er til og med ganske smarte når det gjelder å konstruere opphengning. Man sparer mye plass på å slippe det øvre festet til doble triangelarmer.

Men det sto en annen bil der også. En ganske mektig SUV med kontra-åpnende dører og uten midtstolpe. Slett ikke ekstrem, det er åpenbart at dette vil bli Type To, når de første 488 av type 488 er produsert og solgt.

Hvorfor det navnet?

Fordi 4WD, torque-vectoring drevet drives av en elmotor på 488 kW, selvfølgelig.

Så nå ser timeplanen slik ut: Limited Edition-versjonen: tidlig 2019. Sedan: like etterpå. SUV: fra 2020.

Jeg tør ikke vedde imot.

Powered by Labrador CMS