-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo-søsken på test
Volvo får ikke være alene om sin nye plattform. Her er to slektninger fra Lynk&Co. På hvert sitt kontinent.
En av BilNorges faste lesere, Vebjørn Sandvik, har sendt oss de første bildene i denne serien. Han var på en liten bilferie i Nord-Europa da han kom over denne bilen i Lybekk.
De viser Lynk&Co 01 – selskapets første SUV / Crossover som vi så langt kun har sett i konseptform og godt kamuflert på tidlige spionbilder.
Bilen skal etter planen på markedet i Kina allerede i år, mens Europa og USA står for tur om et par år.
CMA-plattformen som ligger under er utviklet i Sverige av selskapet CEVT og er den samme som benyttes for nylig lanserte Volvo XC40.
Den vil etter hvert også finne veien til flere modeller i Volvos 30-serie.
Ifølge data Vebjørn Sandvik har innhentet er bilen 9 cm lengre enn en XC40, mens bredde og akselavstand er tilnærmet like. Den er utstyrt med en kraftig bensinmotor med 258 hestekrefter.
Her finner du tekniske data og priser for Volvo XC40
Den andre bilen er knipset i Colorado i USA og viser Lynk&Co 03, en kompakt sedan som i volum omtrent tilsvarer Volvo V40.
Den får en front som har mye til felles med konseptbilen vi har sett, men får en mer konservativ tre-boks design – ingen spesiell favorittfasong i Nord- og Vest-Europa, men pop i USA og Kina samt Øst- og Syd-Europa.
Det er nok en av grunnene til at testbilen oppholder seg i USA.