Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Ekstreme detaljer
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Ekstreme detaljer

Av og til lønner det seg å kikke ekstra nøye på ting. Dette er detaljer på ekstremnivå.

Publisert Sist oppdatert

Jeg hadde en plan: Ta en kjapp runde rundt i hallene for å knipse noen detaljbilder – rett og slett fordi jeg liker smådetaljer og hadde lyst å vise noen litt annerledes bilder enn av bare hele kjøretøy til dere kjære lesere.

Tilbake i «bua» vår på standen i C-hallen oppdaget jeg plutselig at den turen hadde tatt over to og en halv time!

Like fullt, detaljbilder ble det – og de kan du se på i galleriet.

For å oppsummere kjapt: Disse smådetaljene er verdt inngangsbilletten alene. To og en halv time med småkikking, og jeg fikk langt fra med meg alt.

Bare panserprydene på de amerikanske bilene alene er verdt en ekstra kikk – ta for eksempel bukkehodet på en Dodge RAM i E-hallen – for ikke å snakke om de ville håndverksdetaljene utstillerne her får til på bilene sine.

De ekstremt fine toleransene på stance-bilene, hvor dekket ligger innenfor hjulbuen, og felgkanten utenfor (jeg tør ikke tenke på å lukeparkere en slik langs en høy fortauskant).

Apropos stance: Kan det kjøres, kan det stances, tydeligvis. En Renault 4 sto stolt ved siden av en Audi A4 (B6) på den ene siden, og en samling Nissan GT-R på den andre. Og på andre siden av GT-R-samlingen; en VW Transporter.

Det er ingenting i veien med selvironien heller; en BMW med skiltet «Pappagutt» på bakluka viser det …

Men favoritten min var kanskje en latterlig strøken Lexus GS med tilnavnet «Mahogany». Mahogni-detaljer i grillen, i motorrommet og naturligvis i interiøret viser hvor det navnet kommer fra. Og den frekkeste detaljen finner du i bagasjerommet: Treskjærings-verktøyet som er brukt for å lage disse tredetaljene var felt ned, under et fantastisk tre-gulv (naturligvis).

Og ved siden av mahogny-Lexusen; en Chrysler 300C med slåsshanskedetaljer i frontleppa.

Inne på motorsykkelområdet er det også ekstremt mye å ta av. Oslo Motor Show-øl, for eksempel – 7,2 % IPA og 6,8 % belgisk jul. Jeg er sikker på at de smaker like godt som den akkompagnerende sykkelen er lekker.

Det er egentlig for mye å nevne – da bruker jeg to og en halv time på å ramse opp også. Ta en kikk i galleriet, så skjønner du hvorfor oppfordringen er klar: Det er bare å ta seg turen hit på messa.

Powered by Labrador CMS