-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Jaguar blir storebror
Ved (nesten) Norgespremieren på Jaguar E-PACE og en ny Range Rover, ble vi fortalt at for første gang i historien ville Jaguar bli større enn Range- og Land Rover i Norge. Det hjelper med en elbil i tillegg.
Det er opplagt at med økende modellutvalg blir bilene fra Jaguar og Land Rover et alternativ for stadig flere.
Importøren demonstrerer det ganske overbevisende med sin premiere på den nye Jaguar E-Pace og på Range Rover Sport Plug In Hybrid.
Du har så vidt sett dem på BilNorge etter utstillingen i Bergen forrige helg, men nå er det de mange østlands-kundene som er invitert til to dagers fremvisning på Fornebuporten utenfor Oslo.
Salgssjef Jacob Moer Aanonsen lover å selge minst 200 E-Pace neste år, til det han kaller «aggressive priser». På bilen sto det 599.000, men da var det med utstyr og full pakke for ca. 100.000 kroner.
Det virker også som de første restverdiene som er beregnet, etter at bilen endelig kom på JATO i forrige, uke fint kan la seg sammenlikne med litt tyskere konkurrenter. Man har åpenbart tro på at 150-hesters dieseler godt kan selges videre om tre år.
Med andre ord: en ganske lovende pris-start for en modell som er helt ny i Jaguar-sammenheng.
Og ganske nødvendig for salget antakelig – han regner også med at så mange som 80 % av bilene vil bli kjøpt av kunder som aldri har vært borti Jaguar før, og da er pris et spesielt godt våpen.
Hos Range Rover Sporten sto det 945.900 på ruta, men der er det ganske enkelt å fortsette å spekke oppover.
Salgsprognosene for disse modellene er litt mer usikker, men Aanonsen antydet at han gjerne ville ha fem prosent av PIH-markedet i dette segmentet. Da snakker vi nok et volum som er høyere enn det han antydet for E-PACE.
Vi går ut fra at når 2018 er omme vil styrkeforholdet mellom Jaguar og Land Rover bli 1000/800.
Det som sikkert kommer til å stå for det skikkelige Jaguar-innslaget neste år blir I-Pace, elbilen. Den bygges på den samme Magna-Steyr-fabrikken i Østerrike som også bygger E-Pace.
Det later til at el-bilen ikke vil komme før uti annet halvår, men at Norge da blir et prioritert marked.
Fremvisningen er åpen for inviterte, men jeg er ganske sikker på at hvis du uinvitert men helt tilfeldig skulle dette innom, vil du ikke bli direkte avvist.
Ta en spesiell titt på interiøret i E-Pace. Materialer og farger der er gjort av en av mine favoritter, Jessica Saul. Hun ble hentet rett fra Calvin Klein til dette X540-prosjektet da det startet på sommeren 2014.
For ordens skyld: Hvis du «tilfeldigvis» skulle rusle innom i dag eller i morgen så ikke vent til senere enn tre (16.00 fredag). Og ikke kom før ved 12-tiden i morgen. Kunstverkene på utsiden forteller deg klart hvor inngangen er.