-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Sniktitt på Audis el-konsept i Norge
1000 av de 3100 på reservasjonslista til Audi e-tron møtte opp på Lillestrøm for å se på Audi e-tron Concept. De blir ikke skuffet når den endelig lanseres, lover Audi.
- Dette markerer en helt nye tid for Audi, så navnet blir bare Audi e-tron - akkurat som Quattro signaliserte i sin tid, sier kommunikasjonssjef for Audi, Øyvind Rognlien Skovli under dagens store el-arrangement på Thon Hotel Arena på Lillestrøm.
Hit skal rundt 1000 av de drøyt 3100 som står på reservasjonslista komme for å se på Audi e-tron Concept, for første gang i Norge.
- Vi har lagt ned mye arbeid for å få denne hit, og allerede på søndag pakkes den ned for å vises et annet sted - dette er den eneste modellen, som vises over hele verden, sier Skovli.
Det var utvilsomt mange i salen som gledet seg, og som ventet spent på nye konkrete spesifikasjoner på bilen, men det fikk de ikke mye av. I hvert fall ikke konkret. Men mellom linjene kunne vi høre mye positivt.
- Jeg tror ikke hverken dere eller andre blir skremt når vi begynner å kommunisere endelige spesifikasjoner på bilen, fortalte Skovli fra scenen hvor Audi-sjef Elin Sinervo hadde introdusert arrangementet noen minutter i forveien.
- Det er mange som spør om hengerfeste, og alt jeg kan si der er at e-tron kommer til å bli en fullverdig SUV med alt det innebærer ...
Skovli lot setningen henge litt i luften mens de fremmøtte dultet albuer og blunket lurt til hverandre.
- Enten det er på jobb eller i middagsselskaper - overalt er folk interessert i bilen, og spørsmål om pris dukker også stadig opp. Der må jeg svare ullent, og det må jeg denne gang også, sa Skovli.
- Men når den blir endelig kommunisert kommer den ikke til å skremme noen - tvert imot. Det vil nok være langt flere som setter seg på reservasjonslista.
- Dere som er her nå har en stor fordel ved å være så tidlig ute, fortalte Skovli.
Pekepinner
- Hva med batterikapasitet?
- Konseptbilen har et 95 kWt batteri, og det gir en god pekepinn på hva vi kan forvente i produksjonsmodellen, sier Skovli når vi får en prat med ham på gulvet.
- Og ladehastighet?
- Det er 150 kW lading på konseptbilen. Det gir også en god pekepinn på hva som kommer.
- God pekepinn - det er dagens "catch phrase"?
- Ja - men jeg gleder meg virkelig til å kunne si noe mer konkret.
Med seg i salen hadde Audi nye A7 og A8. Ikke nødvendigvis bare for å vise dem frem isolert sett (dette var faktisk også Norges-premiere på A7), men for å gi en, ja du gjettet det, pekepinn på hvordan interiøret i e-tron vil bli når den er på markedet i løpet av året.
- Vi kan si såpass at det vil være biler på veien i løpet av 2018, i hvert fall, sier Skovli.
Produktsjef for e-tron, Johan Ramstad var også på scenen.
- Se på hjulbuene - se hvordan de buler ut. Det er akkurat som ur-quattro, sa en entusiastisk Ramstad.
- Og den fronten, for få år siden ville dette vært på finne på RS-modeller.
Pragmatiske kunder
Blant de mange fremmøtte var Brynjar Fonneløp. Han står på liste til både e-tron og Tesla Model 3. Han kommer til å velge rent pragmatisk mellom de to.
- Det blir den som gir det beste totaltilbudet, også teknologisk, sier Fonneløp.
Han står som ca nummer 1000 på reservasjonslista, og kjører VW e-Up og Passat i dag.
- Elbil er jo det eneste som gir mening. Mye færre bevegelige deler.
- Dessuten blir jo ikke elbiler noe billigere enn de er i dag, kommenterer Fonneløp.
Med stor interesse for teknologi er det en forutsetning at bilen i dag er på nett.
- Det forventer man nå, sier han.
Nøyaktig tidspunkt for lansering, priser og spesifikasjoner ble altså ikke avslørt i dag - men mellom linjene kan vi i det minste høre grunner til begeistring - både for de 1000 på Lillestrøm og de 2100 som ikke var til stede - og helt sikkert langt flere når ordrebøkene endelig åpner.